Min 125a har proble med laddningen, det är en suzuki rg gamma -88.
Jag har mätt upp alla kablar som ska ha betydelse för att det ska ladda och dom är hela. Jag har kopplat bort resten av elsystemet och nej inte laddar det då heller. Det jag tycker värkar skumt är att den ger ut 150volt ac spänningsskillnad i de 3 gula kablarna som kommer från magneten. Och även efter likriktarn så är det samma spänning. Detta är vid ca 9000rpm, på 2000rpm så är spännins skillnaden 24volt och sen stiger den. Från likriktaren går det direkt till batteriet. Kan tillägga att jag testat med 3 olika likriktare och är säker på att en av dem funkar.
Någon som vet vad det skulle kunna tänkas vara som är fel?
Någon som varit med om något liknande?
Har någon ett elschema eller vet var man får tag på ett?
Jag har mätt upp alla kablar som ska ha betydelse för att det ska ladda och dom är hela. Jag har kopplat bort resten av elsystemet och nej inte laddar det då heller. Det jag tycker värkar skumt är att den ger ut 150volt ac spänningsskillnad i de 3 gula kablarna som kommer från magneten. Och även efter likriktarn så är det samma spänning. Detta är vid ca 9000rpm, på 2000rpm så är spännins skillnaden 24volt och sen stiger den. Från likriktaren går det direkt till batteriet. Kan tillägga att jag testat med 3 olika likriktare och är säker på att en av dem funkar.
Någon som vet vad det skulle kunna tänkas vara som är fel?
Någon som varit med om något liknande?
Har någon ett elschema eller vet var man får tag på ett?