3 cl
Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
- Gick med
- 21 Jul 2007
- Hoj
- Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Har fått ett litet problem med min Triple. När jag mäter volt på batteriet på tomgån så laddar den 13,2-13,5 volt men det sjunker när jag gasar
Runt 3500 rpm:s så laddar den 12,2 volt. Batteri spänningen är 12,1 utan tändning på och sjunker till 10,5 när jag kör start motorn. Om jag ohm mäter lindningarna mellan varandra vilket ohm brukar det ligga på ca? Och antar att det skall vara noll kontakt till jord. (urkopplat från kabelstam). Bör väl knappast kunna vara regulatorn/likriktaren eller. Har haft trasiga sådana förr men då överladdade det ganska bra.
Hoppas någon har tid att ge mig några tips.
Runt 3500 rpm:s så laddar den 12,2 volt. Batteri spänningen är 12,1 utan tändning på och sjunker till 10,5 när jag kör start motorn. Om jag ohm mäter lindningarna mellan varandra vilket ohm brukar det ligga på ca? Och antar att det skall vara noll kontakt till jord. (urkopplat från kabelstam). Bör väl knappast kunna vara regulatorn/likriktaren eller. Har haft trasiga sådana förr men då överladdade det ganska bra.Hoppas någon har tid att ge mig några tips.
. Men det verkar som det bara va lite dålig kontakt vig batteriet.
Mätte spolarna å dom gav uppåt 80 volt. Nu laddar den ca 12,5 på tomgång å 13,5-13,7 volt vid 4000-5000 rpm:s. Får väl hoppas att det var problemet annars testa nytt batteri.