laddning gsx....

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
Tjenare! jag undrar hur man tar bort laddningen o svänghjul på en gsx 1100? Men ändå ha start drevet kvar.
Mvh Häggen.

Har för mig att startkopplingen sitter skruvad i svänghjulet = kan inte ta bort svänghjulet. Du kan iofs svarva bort allt utom centrumet men gör inte det i ett friskt, eftersom folk ibland försöker dra bort svänghjul med en vanlig kloavdragare så borde man kunna hitta defekta svänghjul. Friska svänghjul är ofta bristvara.

Vad är det för projekt?

Häggen skrev:
Tjenare! jag undrar hur man tar bort laddningen o svänghjul på en gsx 1100? Men ändå ha start drevet kvar.
Mvh Häggen.

Försök hitta en kasserad generator, svarva av startkransen med konan kvar, montera tillbaks....generatorer är hårdvaluta.....

Robban_C skrev:
Har för mig att startkopplingen sitter skruvad i svänghjulet = kan inte ta bort svänghjulet. Du kan iofs svarva bort allt utom centrumet men gör inte det i ett friskt, eftersom folk ibland försöker dra bort svänghjul med en vanlig kloavdragare så borde man kunna hitta defekta svänghjul. Friska svänghjul är ofta bristvara.

Vad är det för projekt?

Nu hann du före... :Bugar

Vad är det för projekt?[/QUOTE]

Det är på en dragrace katana o jag vill inte att svänghjulet ska släppa från tappen.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...