Laddfel R1 -03

Ulfster

Wolfman
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
Har en R1 -03 där något är vajsing.

Va ute och körde när motorfelslampan börja lysa, stanna och forsökte starta men batteriet va dött.
Satte i nytt batteri och alt va frid och fröd till jag kom hem, stängde av och försökte starta men även det dog ut men på bara 30min!?

Någon som har förslag? Har köpt nytt batteri ut i fall att,
kan de vara regulatorn som dött, går det?

Om man kör så borde man väl ligga på en 13-14 v, Går strömen från generator till regulator till batteri??:va

Uppskattar alla tips och råd!!
 
Last edited:
Om vi säger att ditt batteri har 12 volt när hojen är avstängd.
Så ska detta tal höjas till ca 13-14 när motorn är igång.
Om talet fortfarande står på 12 när motorn är igång, så är det antagligen regulatorn som är gett upp.

TROR JAG! Jag är väldigt dålig på el. Rätta mig gärna om jag har fel
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top