ladda spel från ftp servrar, tips!

NU har mina nerladdningar avbrutits för tredje gången :4skrika

Går det att återuppta nerladdningar som har "försvunnit" ur programmet?

Kan tilläggas att jag använder burst.
 
Nån vänlig själ som kan förklara hur man ska bete sig på den där "pirate bay"-sidan? Testade bittorrent när det kom men fastnade aldrig för det, visste inte att det var så stort nu direkt.
Behöver jag bara programmet och sen är det bara att tanka och låta det vara öppet för alla?
 
Dee_cati skrev:
Nån vänlig själ som kan förklara hur man ska bete sig på den där "pirate bay"-sidan? Testade bittorrent när det kom men fastnade aldrig för det, visste inte att det var så stort nu direkt.
Behöver jag bara programmet och sen är det bara att tanka och låta det vara öppet för alla?

Ja. "Nackdelen" med PB är att det inte är en ratio-site. Man kan diskutera för- och nackdelar, men om man har sjyst lina och inte har något emot att seeda lite så är torrentbits överlägsen om man letar nya rellar.
Att PB inte är ratio innebär ganska ofta att de som tankar inte seedar när de är färdiga, utan kopplar helt sonika ner. Detta får naturligtvis följden att hastigheten för de som tankar sjunker. Fördelen med PB framför torrentbits torde vara att det inte bara är de nyaste rellarna som finns. Det går att hitta lite av varje där, på torrentbits är det bara "legitima" releaser från etablerade grupper.

På torrentbits får du inte tillgång till de nya rellarna direkt om du inte har en share-ratio på minst 0.95, vilket får effekten att många fortsätter seeda efter avslutad nerladdning, för att bibehålla sin ratio.
 
Vart hittar jag dessa torrentbits då? Prövade PB nu men det gick inget vidare, låg på runt 50kb/s och hela min dc-download sjönk från overall 700kb/s till 120kb/s!!!! Men så är det väl att ha telias adsl, suger getpung :(
 
Skalman skrev:
Förutom de faktorer att det sällan eller aldrig finns nya rellar där. Och finns det så är där antingen inga slots eller segt som faen. Plus att användarna ofta har den osmakliga förmågan att alltid packa upp sina filmer, så att man inte har en aning om vad det är för release man laddar ner.

DC funkar bra för äldre spel/program/releaser, men vill man ha det senaste direkt när rellegrupperna släpper dem är det BT/usenet som gäller.
Och, ja, jag är inne på sweden-hubbarna, maximumspeed-hubbarna, diverse andra BBB-hubbar samt några utländska.
Som Dumifuling sa, har man tillgång till BRA hubbar så behövs inget annat än DC.

Men, det är ju likadant där. Hur får man tag på en bra hubb? Privata kontakter....precis som med ftp...

Synd.. ;)
 
Dee_cati skrev:
Vart hittar jag dessa torrentbits då? Prövade PB nu men det gick inget vidare, låg på runt 50kb/s och hela min dc-download sjönk från overall 700kb/s till 120kb/s!!!! Men så är det väl att ha telias adsl, suger getpung :(

Att din dc-dl sjönk beror antagligen på det redan etablerade fenomenet med köade svar från uploaden. Torrentbits connectar nämligen inte till 1 peer utan till en helsikes massa, vilket gör att du får desto fler svar från uploaden.
Tekniken heter BitTorrent, torrentbits är en sida med torrents, precis som PB, och finns på www.torrentbits.org. Fast det är inte helt enkelt att få konto där, de tar max 100.000 användare och det är maxat mest hela tiden. Fast de rensar hela tiden inaktiva konton, så det är bara att försöka igen.
 
Försök att få ett konto på torrentbits, har precis fått mitt & fy fan va godis det finns där.... :banana :yoparty
 
Gumpa skrev:
Försök att få ett konto på torrentbits, har precis fått mitt & fy fan va godis det finns där.... :banana :yoparty

Jepp, se bara till att ha uppat 9.5gig med en shareratio på 0.95 eller bättre så får du tillgång till de nya rellarna tämligen omgående. Efter ca 1 månad plockas de vanligen ner.
 
DC suger absolut inte!
Som sagt innan, har man rätt förutsättningar så blir de driv i skiten.
Torrent måste man ju ladda massor från för att få bra speed :fatta!

Ancient hubbarna är klart bäst :Bugar

bbb.ancient.se 60 Gb share, 3 slots. Den seriösaste hubben ja hittat :tummenupp

Tanka alltid rar, får du dålig nerladdning från en person är det bara att tanka samma arkiv från en annan så kommer man snart upp i 1mbit/s.

Maximumspeed hubbarna suger hårt, med slöa uppkopplingar o folk som disconnectar hela tiden..
 
mjukis skrev:
DC suger absolut inte!
Som sagt innan, har man rätt förutsättningar så blir de driv i skiten.
Torrent måste man ju ladda massor från för att få bra speed :fatta!

Ancient hubbarna är klart bäst :Bugar

bbb.ancient.se 60 Gb share, 3 slots. Den seriösaste hubben ja hittat :tummenupp

Tanka alltid rar, får du dålig nerladdning från en person är det bara att tanka samma arkiv från en annan så kommer man snart upp i 1mbit/s.

Maximumspeed hubbarna suger hårt, med slöa uppkopplingar o folk som disconnectar hela tiden..

Brukar ta ungefär 10 sekunder innan jag har full throttle (1.25MB/s) på torrentbits. För övrigt krävs det inte mycket för att komma upp i 1mbit/s men du menade kanske 1MByte/s....
 
Skalman skrev:
Brukar ta ungefär 10 sekunder innan jag har full throttle (1.25MB/s) på torrentbits. För övrigt krävs det inte mycket för att komma upp i 1mbit/s men du menade kanske 1MByte/s....


Kan ha varit så att jag menade så... :tungan :död


iiii sorry
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top