ladd problem på kawa ZZR 600

Iceingo

Ingo
Gick med
24 May 2010
Hoj
-90 Kawasaki ZZR 600
hejsan

var ute och åkte med min kawa ZZR 600 idag och åkte ca 4 mil och sen parkerade jag och sen när jag skulle starta så fans det knappt nå batteri kvar så den orkade inte gå igång :mad:

gick att springa igång den och då gick den men batteriet tar inte åt sig eller får inte någon laddning..

någon som haft de problemet och hittat lösningen??

tjena jag hade detta problem på slutet av förra säsongen var ute och åkte med ett gäng hade åkt ca 5mil när jag kände att den inte svarade på gasen som den skulle kom till en korsning och växlade ner och när jag skulle till och åka iväg så dog hojen bara fans ström men den ville inte starta. fick ställa hojen.köpte ett nytt batteri men det hjälpte inte så jag kollade generatorlindningarna och dom såg bra ut inget bränt. och kollade även generatorladdaren. och den var paj men så kolla det och kolla även generatorn så den laddar som den ska annars så är det bara och byta.

okey vart sitter den laddaren då? och vart sitter generatorn? har du en vit/röd kabel från minus polen som inte går någonstans? funderade på om den ska sitta någonstans så de kan vara problemet?

laddningsregulatorn bör sitta på din högra sida när du har tagit bort din sadel. ser ut som en metall bit med en massa flänsar på och bör sitta med två bultar och generatorn bör vara på din vänstra sida nere vid vattepumpen. är bakom den stora täckkåpan av aluminium. går 3.st ledningar därifrån.

okey.. ja har tittat lite mera idag och jag provade starta med kablar och då starta den utan problem sen gick den ett tag så den blev varm sen kollade jag batteriet och då var det bara 9v så jag provade ladda upp det lite med en vanlig batteri laddare och nu tror jag att den laddar igen.. för den låg på 12.3V och när jag höjde varvet till 1800så gick V upp över 13.5 sen när jag släppte ner den på tomgång så låg den på 12.5V.. kan de ha vart nå fukt som har stört nått? :va

regnade det när du körde ? verkar konstigt om det är någon fukt som kan ha stört det men jag vet inte. mätt upp batteriet när du har hojen igång den ska ladda ca 14.5 volt + - 0.5 volt vid 4000 rpm. eller så kan du ta och mäta generatorlindningarna och se om du har något motstånd. bör vara mellan 0.2 till 0.6 ohm.är 3.st kablar att mäta på som kommer ifrån generatorn.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back