Psychobiker
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Upptäckte till min fasa när jag började putsa upp hojen inför våren att det på vissa ställen blivet små (ca 0,5-1mm) bubblor i klarlacken. Nån som vet vad som blivet fel. Lackade hojen förra vintern, och eftersom det är lite mönster på hojen så finns det rätt många lager klarlack.
Min gissning är att ett undre lager inte härdat riktigt och sen har det blivet nån form av gasbildning eller nått. Detta syns inte överallt, utan finns på vissa ställen i små "remsor", alltså väldigt skarpt avgränsade områden.
Tacksam för tips, så jag slipper samma problem nästa vinter då jag ska göra ett nytt lackprojekt
Min gissning är att ett undre lager inte härdat riktigt och sen har det blivet nån form av gasbildning eller nått. Detta syns inte överallt, utan finns på vissa ställen i små "remsor", alltså väldigt skarpt avgränsade områden.
Tacksam för tips, så jag slipper samma problem nästa vinter då jag ska göra ett nytt lackprojekt