Lackning Linköping

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag letar efter nån som kan spruta min tank och mina kåpor i Linköping. Jag har spacklat och slipat och ska slipa mer med finare papper innan jag lämnar bort dem.

De ska vara svarta och klarlackade. Eventuellt nya dekaler under klarlacken, annars sätter jag dem ovanpå.

Jag funderar på att göra det själv, men är lite orolig för att det ska bli dåligt.

Jag har fått ett pris på 4000, men tycker att det är för dyrt.

Är 4000:- inkl. moms och färg så är det inte mycket att fundera på !

Jo, det var det, jag har fått ett proffs att göra det för mellan 1000 - 1500 spänn, 3000 att köpa bensin och whiskey för, det vore oseriöst att inte tänka på det... :-)

Jag sägersåhär.Jag driver en bil och mc lackering 9 av 10 kunder som slipar o grejjar själva borde betala mer.Sprutar man bara färg på det dem slipat och ej maskerar så ser det till 99 gånger av 100 ut som SKIT! Sen måste man göra om det för annars är man stämplad som kass och idiot.4000kr är inte dyrt av en firma me tanke på att färg kostar ca 600kr litern samt att mycket annat skall betalas och även arbetskraft.Sen ska firman ta ansvar för det och sen vill man ju tjäna något på det.Sen ska vi momsa och skatta till höger o vänster.Vill inte låta som en tråkgubbe eller nåt sådant men likasom ni vill ha betalt för det ni gör på jobbet.Likadant vill Vi.F

Nu blir jag säkert idiot förklarad.Men det bjuder jag på

Last edited:
Mrck, jag förstår vad du menar och håller med, men allt ska ju relateras till de förväntningar man har, jag var inne på att måla det själv, vilket innebär inköp av en massa prylar som jag använder en gång.

Jag utgår från att det blir bättre än om jag hade målat själv
Jag har tagit ansvar för underarbetet och självklart gör lackeraren så gott han kan med det jag lämnar in, men jag förväntar mig inget perfekt resultat, men bättre än vad det var.

Så för min del hänger det på mina förväntningar hur nöjd jag blir, och de är inte väldigt högt ställda.

Precis allt är relativt, anser jag

Mrck, jag förstår vad du menar och håller med, men allt ska ju relateras till de förväntningar man har, jag var inne på att måla det själv, vilket innebär inköp av en massa prylar som jag använder en gång...

Hittat någon som kan hjälpa dig?

Ja, en lackeringsfirma i Linköping till ett mycket rimligt pris. blir nog klar nästa vecka, ska spackla och slipa lite till, sen tvätta av och lämna in dem.

Jag lägger upp bilder när den ihopskruvad.

Vem som helst kan lacka en pryl.
Resultatet kan däremot variera.

Skulle en kund komma till min firma och be om att få
ett arbete utfört med (inte så noga hur det blir) resultat.
Jag skulle skicka honom till ett ställe där inte solen lyser.

Ja ja, min hoj mina bekymmer, eller?

Förresten, stället där solen inte lyser, är det Stockholm?

Last edited:
Sådärja, nu är de inlämnade till lackeraren, han var nöjd med underarbetet, så nu är det bara att vänta tills han ringer, så ska jag kleta på lite dekaler innan klarlackningen.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats