Lackning av vindruta

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har nogon provat att lacka innsidan av vindrutan for at få den svart?. Håller det? blir det snyggt?

Nej, det blir för jävligt. Köp ett tonat kåpglas om du måste, men lämna originalet orört. Det betalar sig vid försäljnxing.

Jag hade 10000 ggr hellre tagit ett orginalglas på den hojen jag köpte nu, nu sitter det ett sunkigt (iofs helt och rent, men fult, och dessutom kolsvart) double-bubble glas på den.
Hojen hade varit värd mer för mig med ett orginalglas. Därför ska jag köpa ett...

//Anders.

Arctic#1 skrev:
Har nogon provat att lacka innsidan av vindrutan for at få den svart?. Håller det? blir det snyggt?

Japp jag har. Det innan var sprejat med biltemas toningsfärg(!), vilket givetvis släppte och såg skit ut. Lackade hela kåpan blanksvart, och jag tycker i alla fall att det blev bra. Kåpan sitter så lågt orginial ändå så det går inte att se nåt i alla fall.

Vsundelin skrev:
Tona glaset med solfilm borde väl fungera ? :va

Det är nog inte att rekomendera. Då kåpglaset är välvt på alla omöjliga vis, så kommer nog filmen att krulla sig etc.

men det är bara vad jag tror:)

Någon hade gjort en dylik sak på min fd. Suzuki. Det såg fördjävligt ut. Lacken var bubblig, ojämn och hade släppt lite här och där.
Investera hellre i ett färgat glas. Kolla priser tex utomlands ifall du tycker det är dyrt här.
www.louis.de hade ganska stort sortiment kommer jag ihåg.

Mito mannen skrev:
Det är nog inte att rekomendera. Då kåpglaset är välvt på alla omöjliga vis, så kommer nog filmen att krulla sig etc.

men det är bara vad jag tror:)

Det är nog mycket möjligt att det krullar sig. Men man kan ju altid prova att köpa en rulle solfilm och se hur det går, Kanske blir ett billigt snyggt glas. Istället för ett dyrt snyggt glas :va :tungan :3freak

Vill man inte lägga ut pengarna på ett tonat glas går det ganska bra att lacka med transparent färg, sån alla skulle ha på baklyktor och blinkers för några år sedan.

Det håller, men om man tycker att resultatet duger är upp till var och en. Gjorde det på en gammal Suzuki jag hade tidigare för jag tyckte inte den var värt ett nytt glas. Det såg naturligtvis inte ut som en tonad ruta riktigt, men ingen märkte nåt om de inte tittade närmare...

Arctic#1 skrev:

Ja mä matt svart färg och det har nu suttit i 2 säsonger och är lika snygt än har inte släpt nått :yoparty

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats