Lackfråga metallic-lackering.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Går det att mellanslipa innan klarlacken utan att sabba finishen och vilken kornstorlek ska man ha då?

Fick lite skit(och ett fingeravtryck! :gnissla)i färgen det sista,tänkte slipa bort det om det är ok utan att lägga ett lager färg till för den är slut.

Det är racekåpor det gäller men de får gärna bli så snygga de kan ändå så fingeravtryck är att fördera om inte glansen blir bra av att slipa.

Henrik

Av mina erfarenheter så är metallic färger extremt känsliga för efterslipning. Gör man det så försvinner i princip all lyster på det du lackat.

Ok.....

Flera bud?

Svart metallic och vit pearl om det gör någon skillnad....föredrar glans framför småfel,ingen jävel ska kolla nära ändå. :)

Henrik

Vars är fingeravtrycket? Syns det inte skulle jag bara lämna det och efterslipa efter första varvet med klarlack.

Vars är fingeravtrycket? Syns det inte skulle jag bara lämna det och efterslipa efter första varvet med klarlack.

Undersidan båten..........eller inte! :gnissla

Såklart allra längst bak på spetsen på cutsen,ovansidan mitt i skarven mellan vitt och svart,det var en jävla kladd som tvunget skulle vara där och peta! (nä nä,det var inte jag.....:rolleyes:)

Lät bli att slipa och accepterar de missarna som är,blev en massa damm i klarlacken med men nu får det fan vara bra!

Den blir förhoppningsvis snygg på avstånd,det räcker.

Henrik

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...