Lackeringspruta + Lack

jockscott

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Hoj
Suzuku GSX-r -04
Hej!

Letar efter någon vettig lackspruta samt lack som inte kostar skjortan i inköp då jag inte provat lacka tidigare och vet ej hur många gånger den ska användas så vill jag ej lägga så mycket pengar. Vill dock inte köpa det billigaste, eller något som absolut verkar vara skräp.

I sprutpistolväg har jag Biltema, som verkar fylla funktionen?

Sedan har jag hittat en pistol som heter Devilbliss FLG G3 (och G5) som ligger runt 1000-lappen. Någon som provat denna? Är det bättre satsa på den än Biltema?

Ang Lack har jag 3 märken jag hittat som är extra intressanta 4cr, Max Meyer och Standox. Det är klarlack jag endast ska ha. Är något av dessa märken bättre/sämre generellt?

Bra inköps firma.

Kan rekomondera denna firma för inköp. Mycket hjälpsamma och tillmötes gående när man ringer och pratar med dom + att dom har onlineshop på det mesta du behöver för att kunna lacka hemma.

http://www.umeabilfarg.se/

Själv kör jag med lacksprutan : Pro-Tek 2550 Mini-HVLP , funkar riktigt bra med 50 liters kompressor.

Jo, har redan varit i kontakt med Umefirman och det är antagligen från dem jag kommer handla 4cr lacken.

En undran till ang lackering. Förutom spruta och till viss mån lack så har väl kompressorn en del i resultatet. Duger en 24liters 2hk från Jula för 1000-lappen eller behöver man 50liter och 3hk minst för att det ska fungera?

Nu är jag som sagt ute efter en uppfattning vad som kan fungera till hobbybruk och sällananvändande (kanske bara 1 gång) så inga proffsgrejer eller anpassat till frekvent användande och variationsmöjligheter.

Ja det funkar för mig, samt med en vattenavskiljare. Nu lackar jag ju inte bilar utan mest småprylar.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026