lackeringsplaner och förarbete tips!

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
om ja nu ska lacka om hojjen. ska ja göra det privat antingen ja eller min kunniga morbror... vart köper man färg vill ha silver/grå (zx9r grå men behöver inte va samma om färgen är dyrare) vart köper man färgen? och hur mkt färg och grundfärg behövs? ska man ha något zinkgrund till tanken så inte rost uppkommer :va

sen ska man göra ett ordentligt förarbete med allt också. vad ska ja ha för slippapper och maskiner för att få allt rätt vad för spackel på kåpor och tank?

allt som kan vara till hjälp är av intresse....

:tungan

har tillgång till lackbås och spruta osv. där proffsiga jobb gjorts....

MostWanted_NKPG skrev:
om ja nu ska lacka om hojjen. ska ja göra det privat antingen ja eller min kunniga morbror... vart köper man färg vill ha silver/grå (zx9r grå men behöver inte va samma om färgen är dyrare) vart köper man färgen? och hur mkt färg och grundfärg behövs? ska man ha något zinkgrund till tanken så inte rost uppkommer :va

sen ska man göra ett ordentligt förarbete med allt också. vad ska ja ha för slippapper och maskiner för att få allt rätt vad för spackel på kåpor och tank?

allt som kan vara till hjälp är av intresse....

:tungan

har tillgång till lackbås och spruta osv. där proffsiga jobb gjorts....

Färgen köper du hos din lokala färghandlare fixa färgkoden så blandar han till det (gör färghandlaren här iallafall), slippa med 400 våtslip om du inte ska grunda, kommer inte ihåg va jag slippade med dom detaljerna som grundades när min bajk lackades i våras om det var 150 papper kanske?(kan kolla upp imorgon om du vill? tror ja ska ha papper i garaget liggandes)

Det var väl vad ja kan bidra med..

Last edited:
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!