gixxermf skrev:2522343Lägg ner utbildningar... det du lär dig på en 18 månaders utbildning lär du dig på 2 veckor i verkligenheten!
Försök att hitta en lärlingsplats på något firma istället... men tänk på att det inte lackeras hela tiden... det är mycket slipa och spackla.... då menar jag MYCKET!
Det jag finner tillfredställande med lackeringsjobbet är att jag får göra saker vackra. För det är ju det det i slutända går ut på. Vägen dit spelar i mina ögon inte så stor roll jag vill att sakerna jag målar ska bli snygga.
Och jag är medveten om att det är mycket spackling har hållit på med det mycket och vet att det ibland kan vara toktåkigt. Men när man får fram något snyggt efteråt så är det värt det =)
Varför jag vill ha en utbildning är för att ha ett papper i min hand där det står att jag är utbildad. Att fixa praktisk kunskap funkar bra inom sveriges gränser men vill man jobba utomlands krävs oftast en utbildning bara för att få söka jobbet sedan är det den praktiska delen som gör att man får eller inte får jobb.