Lackerings utbildning

gixxermf skrev:
2522343 Lägg ner utbildningar... det du lär dig på en 18 månaders utbildning lär du dig på 2 veckor i verkligenheten!

Försök att hitta en lärlingsplats på något firma istället... men tänk på att det inte lackeras hela tiden... det är mycket slipa och spackla.... då menar jag MYCKET!

Det jag finner tillfredställande med lackeringsjobbet är att jag får göra saker vackra. För det är ju det det i slutända går ut på. Vägen dit spelar i mina ögon inte så stor roll jag vill att sakerna jag målar ska bli snygga.

Och jag är medveten om att det är mycket spackling har hållit på med det mycket och vet att det ibland kan vara toktåkigt. Men när man får fram något snyggt efteråt så är det värt det =)

Varför jag vill ha en utbildning är för att ha ett papper i min hand där det står att jag är utbildad. Att fixa praktisk kunskap funkar bra inom sveriges gränser men vill man jobba utomlands krävs oftast en utbildning bara för att få söka jobbet sedan är det den praktiska delen som gör att man får eller inte får jobb.

Quest skrev:
2522388 Det jag finner tillfredställande med lackeringsjobbet är att jag får göra saker vackra. För det är ju det det i slutända går ut på. Vägen dit spelar i mina ögon inte så stor roll jag vill att sakerna jag målar ska bli snygga.

Och jag är medveten om att det är mycket spackling har hållit på med det mycket och vet att det ibland kan vara toktåkigt. Men när man får fram något snyggt efteråt så är det värt det =)

Varför jag vill ha en utbildning är för att ha ett papper i min hand där det står att jag är utbildad. Att fixa praktisk kunskap funkar bra inom sveriges gränser men vill man jobba utomlands krävs oftast en utbildning bara för att få söka jobbet sedan är det den praktiska delen som gör att man får eller inte får jobb.

Jag förstår att det är bra att ha papper på utbildning osv, men oftast om du kollar på en lackerings firma så är det inte många med utbildning... dom flesta har gått vägen från slipare till lackerare!

Även om du har utbildningen så kan jag lova dig att du får en slipmaskin i handen den första tiden... kan ta lång tid innan man får börja måla om man har otur... eller så kan man ha tur att börja köra direkt!

Det jag vill säga är att utbildningen inte säger så mycket om man inte har någon erfarenhet... din industrilackering väger tyngre än utbildningen kan jag lova!

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen