Lackering

kimji

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Ort
Södermalm
Hoj
Minimoto
Hej! :confused:

skulle vilja ha lite tips om hur man lackerar en minimoto, hur mkt det kostar och vilka saker man behöver?? var kan man få tag på färgen? det ja ska lacka är plast. tacksam för alla svar ja får
mvh kim.
 
först måste du ju slipa ner den med P320 kör dom flästa lackfirmor med.

efter alla kåpor är nedmattade och släta kan du behöva plastgrund till dom ställen du slipat ner till plasten. vissa kåpor har juingen orginallack så då måste du lägga en dimma plastgrund över hela kåporna.

direkt efter plastgrunden ska du lägga 2 skikt grundfärg (slipgrund)
fins att köpa på mekonomen men priserna är ganska höga där som alla vet.

slipgrunden slipar du ned med p500-p800 beroende på va du hadde tänkt använde för toplack sedan. slipa varjefaln ner grundfärgen så kåporna blir släta och fina. OBS: slipa inte igenom grundfärgen

efter de är de bara topplack och eventuelt klarlack kvar som också fins på meckonomen med samma höga priser tror dom ligger på 800kr litern eller nåt sånt dumt :huvet ...

tänk på att du behöver härdare och förtuning till grundförgen och topplacken så priset på allt blir nog inte så mycke biligare än att lämna in skiten till en lackfirma
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top