Lackering i Luleå? (svart blankt)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Behöver en ny framskärm, sitter funderar på en i kolfiber, men 1700spänn är kanske onödigt.
Särskilt när det finns plast att köpa för 300kr.

Nån är haj på att lacka helsvart? På en vanligt vit framskärm...

Pris? tänker absolut inte ge 500spänn, men har nån konakter eller lackar själv vore det kanon.

Hojta gärna till om du hittar, vill eventuellt lacka min race bakdel till gixxern.
Dock mattsvart..

Hojta gärna till om du hittar, vill eventuellt lacka min race bakdel till gixxern.
Dock mattsvart..

Verkar vara tomt med lackerare. En polare har nån kontakt men det kan bli bökigt. Tänkte mer att det kanske fanns nån här.

Skaffat Gixxer nu i vinter?
Släng gärna upp en bild!

...Verkar vara tomt med lackerare. En polare har nån kontakt men det kan bli bökigt. Tänkte mer att det kanske fanns nån här.

Username LILAB - bosatt i Luleå, kör ny Gixxer - driver väl eget som lackerare? Kanske läge att slänga iväg ett PM...??

Ha de!

Username LILAB - bosatt i Luleå, kör ny Gixxer - driver väl eget som lackerare? Kanske läge att slänga iväg ett PM...??

Ha de!

Stämmer jatte bra, tyvär så har jag för dammiga lokaler för att kunna använda billacker då jag inte har någon lackbox för det ändamålet.
Men allt innom heminredning (luckor, dörrar m.m) och pulverlackering fixar jag.
Lämnar allt med billack till Luleå Plåt & billack, har bara bra erfarenheter av dom.

När det är vanlig blanksvart så ska det ju inte vara några större problem, bara be dom att lackera det nästa gång dom ska lackera blanksvart.
Du har väll ingen panik då det är till hojen, är trots allt ett tag tills vi kan köra igen.

Last edited:
Verkar vara tomt med lackerare. En polare har nån kontakt men det kan bli bökigt. Tänkte mer att det kanske fanns nån här.

Skaffat Gixxer nu i vinter?
Släng gärna upp en bild!

Köpte den i helgen!, kolla under piteå tråden. Har laggt upp ett gäng bilder där.

Stämmer jatte bra, tyvär så har jag för dammiga lokaler för att kunna använda billacker då jag inte har någon lackbox för det ändamålet.
Men allt innom heminredning (luckor, dörrar m.m) och pulverlackering fixar jag.
Lämnar allt med billack till Luleå Plåt & billack, har bara bra erfarenheter av dom.

När det är vanlig blanksvart så ska det ju inte vara några större problem, bara be dom att lackera det nästa gång dom ska lackera blanksvart.
Du har väll ingen panik då det är till hojen, är trots allt ett tag tills vi kan köra igen.

Vad kan det kosta att lacka en race bakdel helt i mattsvart :va

Last edited:
jasså var det du som knep den ;)
Sett annonsen några gånger. Fick du inte med främre orginalkåpa?
Lycka till med moddningen!
Jonas

Jodå alla originalsaker fick jag med. (Toppkåpa, sidokåpor, underkåpa, bakdel)
Samt allt detta i krashkåpor också + tankkåpa.

Köpte den i helgen!, kolla under piteå tråden. Har laggt upp ett gäng bilder där.

Vad kan det kosta att lacka en race bakdel helt i mattsvart :va

Håller tyvärr inte på med blilacker, lämtar till och med bort mina egna privata saker som skall lackeras med billack.
Kanske lite onödigt men men...
Hänvisar ännu en gång till LULEÅ PLÅT & BILLACK

Håller tyvärr inte på med blilacker, lämtar till och med bort mina egna privata saker som skall lackeras med billack.
Kanske lite onödigt men men...
Hänvisar ännu en gång till LULEÅ PLÅT & BILLACK

jojo det har jag förstått, men har du någon aning om vad de tar betalt för det?
Har inte tänkt göra det nu, inte ens skurit ut för baklyse och kollat passformen..

Tänkte bara kolla vad priset kan ligga på mellan tummen och pekfingret..

Behöver en ny framskärm, sitter funderar på en i kolfiber, men 1700spänn är kanske onödigt.
Särskilt när det finns plast att köpa för 300kr.

Nån är haj på att lacka helsvart? På en vanligt vit framskärm...

Pris? tänker absolut inte ge 500spänn, men har nån konakter eller lackar själv vore det kanon.

Matterunken i Ske-å tråden är billackare, PM:a honom. Lackade mina krashkåpor själv. Hyffsat resultat för en garagelack.

nämde det hela för farsan som sade "jag ha föffan lackat hela min hoj här i källaren, skicka den till mig så fixar jag det! Jag kan väl betala den åt dig så har du tagit lite på arvet också!"
:D Min farsa säger aldrig nej när det gäller mc. Samma som när man var ung och morsan tjötade när man som 16åring skulle ta mckort
Mor - "Du får fan betala för det själv!"
Far - "här är lite pengar till körlektioner"

Jag lackade en "hel hoj" i garaget för ett par veckor sedan!
http://mortling.mine.nu/gsx/gsx_lack
Lite damm men det går ju att polera bort... behövet ett lager klarlack till bara så.
Sprayburkslack finns ju som seriös 2K men "rätt" sprutbild nuförtiden.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan