Lackerare?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Hej Hej

Jag hade tänkt skaffa en ensits och eftersom att dom bara säljs i svart eller vitt så blir jag ju tvungen att lämna in den till lackerare (kan ju spraya med burk osv men hur bra brukar det bli :rolleyes: ). Så nu til min fråga, jag har ju min färgkod till den färgen jag vill ha på cutsen men nu undrar jag om lackeraren kan få fram den färgen?, jag menar det är ju ingen vanlig färg. Eller dom kan blanda vilka färger som helst?

Tacksam för svar!

Mvh Patrik

Padde skrev:
Hej Hej

Jag hade tänkt skaffa en ensits och eftersom att dom bara säljs i svart eller vitt så blir jag ju tvungen att lämna in den till lackerare (kan ju spraya med burk osv men hur bra brukar det bli :rolleyes: ). Så nu til min fråga, jag har ju min färgkod till den färgen jag vill ha på cutsen men nu undrar jag om lackeraren kan få fram den färgen?, jag menar det är ju ingen vanlig färg. Eller dom kan blanda vilka färger som helst?

Tacksam för svar!

Mvh Patrik

Håller själv på med samma grej. Har iofs hittat färgkod men säkrast för att få den nyans man vill ha så kan dom analysera fram på befintlig lack så du får rätt nyans. :tummenupp

Padde skrev:
Hej Hej

Tacksam för svar!

Mvh Patrik

Har du rätt färgkod. och att din lakerare har färgkoder för mc så e d lungt. Det är inte alla som har mc-färgkoder.. Men det blandas på plats..
mvh.. en som håller på me d...
lycka till

TWINTWIN skrev:
Har du rätt färgkod. och att din lakerare har färgkoder för mc så e d lungt. Det är inte alla som har mc-färgkoder.. Men det blandas på plats..
mvh.. en som håller på me d...
lycka till

Okey, bra, Vet du nått bra ställe där dom lackerar med sådana koder?

Mvh Patrik

Jag hade lackkod och allt när jag skulle lacka mina kåpor det hjälpte ändå inte.
Lackning av hoj verkar vara betydligt svårare att få gjort än på bil. Har bara en firma i Stockholm men inga kontakter kvar i skåne. Det Finns en firma i staterna http://www.color-rite.com som man kan beställa sprayflaskor av men jag har ingen erfarenhet av dem.

Back