Lackerare/lackering av kåpa?

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Sedan en liten fadäs i garaget står jag sedan i höstas med en sprucken
under/sidokåpa. Var inom Fleninge MC-skrot i fredags och de hade en kåpa till mig, dock behövs lackering m.m. för att den ska bli användbar.

Så som relativt ny malmöbo undrar jag därför om någon kan tipsa om bra lackerare alt. duktig hobbylackerare som tar vettiga priser?

Passar även på och frågar om 700kr är rimligt pris för nedre sidokåpa till en GSXR 750 -90 (den som är nämnd ovan mao).

Sista undran är om någon vet var man kan få tag på dekaler till en sådan gammal häck?

Mvh Benke

under/sidokåpa. Var inom Fleninge MC-skrot i fredags och de hade en kåpa till mig, dock behövs lackering m.m. för att den ska bli användbar.

Så som relativt ny malmöbo undrar jag därför om någon kan tipsa om bra lackerare alt. duktig hobbylackerare som tar vettiga priser?

Passar även på och frågar om 700kr är rimligt pris för nedre sidokåpa till en GSXR 750 -90 (den som är nämnd ovan mao).

Sista undran är om någon vet var man kan få tag på dekaler till en sådan gammal häck?

Mvh Benke

hej Benke

Dekaler bör kunna finna om du ej måste ha original på vilken större mc shop.
Exvis MC depån i staffanstorp. Din äldre maskin duger väl att själv spruta en
en under kåpa och med nya dekaler blir det susen.

Jag själv är också på gång att åka upp till flenninge, så finns en del hyfsade topp kåpor beg för olika märken där. Ge mig gärna några tips..

Janne

Last edited:

Mvh Benke

Kolla på ebay.
kanske något liknande denna du söker?
http://cgi.ebay.de/Suzuki-GSXR-750-...ryZ49935QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Tack för förslaget, har dock kommit fram till att jag nog nöjer mig med den kåpa jag hittat. Dock vore det fortfarande intressant med tips om lackerare i Malmöregionen. Det är där skon klämmer, lite hur mycket man bör punga upp för en lackering...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park