lackerad sving &ram

Om man nu ska lacka ramen, måste inte eloxeringen eller va de heter bort först?
Har "funderat" (gör jag alltid) ganska länge på att lacka ramen men vet inte om de blir så snyggt + att de är lite bökigt att montera ner cykeln. :4skrika

Plelle skrev:
Om man nu ska lacka ramen, måste inte eloxeringen eller va de heter bort först?
Har "funderat" (gör jag alltid) ganska länge på att lacka ramen men vet inte om de blir så snyggt + att de är lite bökigt att montera ner cykeln. :4skrika

Så här blev de på min

Bifogat

• Rettan 7.JPG
    Rettan 7.JPG
    64.3 KB · Visningar: 187
Plelle skrev:
Nice, vad är de för lack? Sprut lr pulver? Färgkod så slipper man stå o leta efter en bra matt? svart.

Edit: Klarlack? du är ganska lik Vin Diesel.. :fyllisar

Ramen sprutlackades och den är upptagen från 02:ans lack men ändå inte riktigt samma men snarlik. å de e inte nå klarlack på den tror inte de kommer se nå bra ut. Hojen var helt ner plockad när dom lackade den så jag har inte gjort nånting med den förutom att vurpat :(

Å plelle jag är inte lik han har bara samma tatto som han i 3x

Sadam skrev:
Ramen sprutlackades och den är upptagen från 02:ans lack men ändå inte riktigt samma men snarlik. å de e inte nå klarlack på den tror inte de kommer se nå bra ut. Hojen var helt ner plockad när dom lackade den så jag har inte gjort nånting med den förutom att vurpat :(

Å plelle jag är inte lik han har bara samma tatto som han i 3x

Vurpa förra året och en polare lacka cykeln svart. Dock med rinningar o lite torrsprut så nu är ja trött på att åka med en halvrisig cykel.
Har ju haft hela vintern på mej men av någon anledning glömmer ja bort cykeln när den står i garaget men nu har sommarkänslorna kommit fram så jag får väll leva med att den får stå i garaget i två veckor.
Tänkte fixa i ordning den till väldans bra skick.

Men du, ska man ta bort eloxeringen på ramen lr funkar de ändå? Lr slipa du bara lite på den först?

PÅ vilken bilackeringsfirma som helst kan du få det gjort.
Dom brukar va rätt dyra, så det är ju bäst om du känner någon som lackerar.
Plocka isär allt själv oxå, så sparar du pengar.
Jag tror eloxeringen sitter bäst, fast då får du nog söka dig till nån lite större firma.
Dom flesta aluminiumfälgarna som är färgade är ju eloxerade.
Nya CBR 600R är ju mattsvart ram på, min bror har en, och den ser ut att vara eloxerad, inte lackad.

Lycka till!

Så här blev min ram, sandblästrad slipad glasblästrad och lite slipning igen. Färgen köpte jag på Mekonomen ( 1L lastbilslack med mattningsmedel i 450:-)Lackeraren tog sedan 1400:- för grundning mellanslipning och färdigsprutning.

Bifogat

• C 066.jpg
    C 066.jpg
    128.6 KB · Visningar: 107
blästra bara och pulverlacka... har jag gjort både med ram,gaffelbel,fälgar och övre krona... blev kanon.. :tuttar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT