Lackera skor?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Ett par som jag känner ska gifta sig i sommar och tjejen har lite problem att hitta skor i rätt färg. Kan man airbrusha ett par lackskor?

.

Jorå, det går ju att motivlacka skinnjackor också, ett par skor är ju stela så det skulle funka.

En polare till mig som kan hantera en airbrush skulle lacka ett par Vans tygdojjor.
Det handlar bara om att ladda sprutan med rätt färg.

Vad är det för färg?

Tygskor antar jag att man lackar med vanlig textilfärg.
Skinnjackor lackar man med läderfärg. (enligt han som lackade skinnjackor åt folk på H-D affären här i stan)
Hårda skor skulle man kunna lacka med nästan vad som helst, vissa färger kanske behöver mjukgörare för att inte spricka.

Allt sånt där kan motivlackaren, har du inte valt någon sån än, prova med www.flickan.com (hon finns om än inaktivt här på SH)

Nja, vad som helst vet jag inte om man ska lacka syntetmaterial med. Du har kanske sett hur frigolit beter sig om man sprayar med vanlig sprayfärg?

Nån som VET?

.

Nja, vad som helst vet jag inte om man ska lacka syntetmaterial med. Du har kanske sett hur frigolit beter sig om man sprayar med vanlig sprayfärg?

Nån som VET?

.
Och om man använder vattenbaserad färg istället för lösningsmedelsbaserad färg då?

Nån som VET?

.

Mitt fel, jag förutsatte att skor var gjorda av skinn, IAF skor man har tänkt gifta sig i.

Ska hon gifta sig i gummistövlar eller flipflop sandaler så använd en vattenbaserad färg för säkerhets skull...

Finns vinylfärg på spray som funkar att lacka läder,plast,gummi o.s.v. Motip som säljer. Vad handlar det om för skor?? Vad är dom gjorda i? Hur ska dom lackas? Iom. att du sa att du ville airbrusha dom, ska det lackas nåt motiv?

Vi pratar om ett endagbröllop, eller hur ?

Så färgen måst sitta någonstans mellan 12 och 18 h.....

Går det, kvalificerag gissning, ja det går och lösa.

Frågan är vilket material skorna är, sen är det bara o glida förbi en färgbutik och plocka upp lämplig sprejburk och kanske en burk klarlack för att bättra shinen.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!