lacka utanpå klistermärke?

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
hej...nån som vet något om rubriken? har hört att tex klarlack släpper klister bakom märket, nån som har erfarenhet? Finns det inget annat?

Ryktet säger att klistermärkena kan lösas upp av klarlacken.

Jag har dock provat både med burk & 2K på olika typer av märken utan problem. Så jag tror att det är en skröna / liten risk.

det går ju att klarlacka in dekaler och likande så så länge klistermärket inte är av för mycket papperskaraktär borde det ju fungera

kanon...eftersom jag har en bandit köpte ja kulsprutehål som klistermärke för att dölja 2 mindre repor...dels på framskärmen, ja e nybörjare på att lacka, men det kanske är lätt!!.....

kanon...eftersom jag har en bandit köpte ja kulsprutehål som klistermärke för att dölja 2 mindre repor...dels på framskärmen, ja e nybörjare på att lacka, men det kanske är lätt!!.....

är det plastdekaler borde det fungera, men jag vågar inte lova något så kolla med en lackverkstad eller något för att vara säker. att sen lacka är inte så svårt på lite mer oömma delar, bara att tänka på att sprida jämt och att det inte ska rinna så ska det nog gå bra:tummenupp

Är ju stor riska att det blir värre än 2 små repor om du ger dig på att lacka.

Har hört att folk som lackerat in dekaler haft en del problem där man fått göra om jobben. Vad man gjort för fel vet jag inte. Ducati klarlackar över dekalerna på kåpor och tank utan några problem.

Så gott som alla hojar har ju överlackade dekaler.
Bara den är gjord i vinyl och inte paperstjafs så går det utmärkt.:tummenupp

Ett par bilder på mina dekaler jag gjort och lackat in.

Bifogat

• 9.jpg
    9.jpg
    138 KB · Visningar: 318
  • 14.jpg
    14.jpg
    143.4 KB · Visningar: 263
Jag læmnade bort hojen på hel omlackering av den nu i mars. Køpte nya klistermærken på ebay før 100 spænn nær orginal skulle kostat ca 1500spænn, som killen tog klarlack på. Blev kanonbra, inga problem øverhuvud taget och snyggt ær det också! :D

Brukar funka bra om man dimmar lite lätt en första omgång med klarlacken och låter det torka.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats