Lacka tank

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Hej,

Har köpt en billig lagd suzuki sv 1000 n. Den har ganska kraftigt bucklig tank.. den läcker dock inte.. har scannat blocket och ebay men hittar ingen i rätt färg (svart).
Känns som det enklaste alternativet är att köpa en hel tank i fel färg och lämna in den på lackning. Nån som har en idé om vad det borde kosta att lacka en tank som ej är skadad? Tips på lackerare mottages gärna.

Tack

Har samma fråga, precis tryckt på gröna kinakåpor på min ftidigare fulgråa ninja, tanken behöver lackeras för att matcha. Tänkte gå ner över gatan till lokala lackeraren men vad är skäligt pris ?

Har samma fråga, precis tryckt på gröna kinakåpor på min ftidigare fulgråa ninja, tanken behöver lackeras för att matcha. Tänkte gå ner över gatan till lokala lackeraren men vad är skäligt pris ?

jag betalar 1500 per hoj så en 500 är vettigt för bara en tank.
men då är det utan kvitto och så gör jag grundarbetet själv.

IMG_5124.jpg

Nån som vet om det går att trycka ut bucklor innefrån utan större risk att tanken spricker? Tanken är ej repig. Bara bucklig. Förra ägarens ben som orsakade alla bucklor :(

Sen är det lite lacksläpp

Last edited:
View attachment 400738

Nån som vet om det går att trycka ut bucklor innefrån utan större risk att tanken spricker? Tanken är ej repig. Bara bucklig. Förra ägarens ben som orsakade alla bucklor :(

Sen är det lite lacksläpp

Går att trycka ut bucklorna med tryckluft, måste spacklas efter det ändå men mycket mindre och det är lättare att få det jämnt. Spacklar men en bula så det blir en tjock kaka så finns risken att det spricker.
Lämna in den på nån lack firma, kostar mellan 500-1000kr svart.

Om du ändå tänkt vurpa kan du ju köra med den som den är?

Eller så släpar du med dig tanken till nån plåtverkstad och får ett utlåtande. De kanske klappar ut det där på en fikarast?

Edit: Testa inte med tryckluftmetoden själv. Du anar inte hur lätt det är att göra tanken i princip klotrund av misstag. Jag har testat. =)

Haha hittade en tank till sv650 som ska passa på tyska ebay i rätt färg.

Kraftstoffbehälter und benzintank. Härligt med tyska.

1000 SEK ink frakt. Hurra.

Mattias: ja vurpa e klart man ska göra. Kan ju inte bryta en tradition. Bara ben.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti