lacka tank....invändigt?

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Verkarn på jobbet håller på och pular med en gammal nostalgimoppe och har hittat lite rost i tanken. han frågade mig hur jag skulle ha gjort för att:

få rent från oljerester i tanken då det är en tvåtaktare.

vad man sedan lackar/behandlar tanken med inv.

tänkte att det säkert finns flera här som har en uppfattning om vad som krävs eller kanske själva har gjort ett liknande jobb själva till och med.
Hur gör "vi" :D
/krille
 
Last edited:
Häll i en näve muttrar och någon liter bensin. Skaka runt. Bensinen löser oljan och muttrarna får färgflagor att lostna. Därefter köper du Kreem tanktätning och följer dess instruktioner. Vill du köpa Kreem billigare så tillverkas den av 3M och kan köpas därifrån. Sök i forumet jag har postat en guide....
 
Häll i en näve muttrar och någon liter bensin. Skaka runt. Bensinen löser oljan och muttrarna får färgflagor att lostna. Därefter köper du Kreem tanktätning och följer dess instruktioner. Vill du köpa Kreem billigare så tillverkas den av 3M och kan köpas därifrån. Sök i forumet jag har postat en guide....

ok, och vad är "Kreem":en för något? Är det en lacktyp lr kanske något emaljliknande :va

Har du shortcut till guiden :va
 
Häll i en näve muttrar och någon liter bensin. Skaka runt. Bensinen löser oljan och muttrarna får färgflagor att lostna. Därefter köper du Kreem tanktätning och följer dess instruktioner. Vill du köpa Kreem billigare så tillverkas den av 3M och kan köpas därifrån. Sök i forumet jag har postat en guide....

tack ska du ha. Nu blir säkert verkaren gla...vem vet han kanske bjuder på bulla till och med :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top