lacka tank....invändigt?

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Verkarn på jobbet håller på och pular med en gammal nostalgimoppe och har hittat lite rost i tanken. han frågade mig hur jag skulle ha gjort för att:

få rent från oljerester i tanken då det är en tvåtaktare.

vad man sedan lackar/behandlar tanken med inv.

tänkte att det säkert finns flera här som har en uppfattning om vad som krävs eller kanske själva har gjort ett liknande jobb själva till och med.
Hur gör "vi" :D
/krille

Last edited:
Häll i en näve muttrar och någon liter bensin. Skaka runt. Bensinen löser oljan och muttrarna får färgflagor att lostna. Därefter köper du Kreem tanktätning och följer dess instruktioner. Vill du köpa Kreem billigare så tillverkas den av 3M och kan köpas därifrån. Sök i forumet jag har postat en guide....

Häll i en näve muttrar och någon liter bensin. Skaka runt. Bensinen löser oljan och muttrarna får färgflagor att lostna. Därefter köper du Kreem tanktätning och följer dess instruktioner. Vill du köpa Kreem billigare så tillverkas den av 3M och kan köpas därifrån. Sök i forumet jag har postat en guide....

ok, och vad är "Kreem":en för något? Är det en lacktyp lr kanske något emaljliknande :va

Har du shortcut till guiden :va

tack ska du ha. Nu blir säkert verkaren gla...vem vet han kanske bjuder på bulla till och med :D

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back