Lacka om?

seekn_destroy

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx6r
Hej jag har en zx6-r, 96:a som jag vill lacka om själv. Jag sysslar en del med motivlackering så det är nog inga problem att få en bra lack... Det jag undrar är om det kan bli svårt att sälja den sedan? Jag tänker bara göra den svart med lite text å stripes. Vill inte ha för mycke skit på den...
Alternativen är:
-inte göra ett skit trots lite repor & andra defekter i lacken
-lacka den lika som nu
-lacka den så den blir som jag vill

lacka den som du vill om det är något coolt,, bara inte bruna pilar och rosa kaniner

Hej jag har en zx6-r, 96:a som jag vill lacka om själv. Jag sysslar en del med motivlackering så det är nog inga problem att få en bra lack... Det jag undrar är om det kan bli svårt att sälja den sedan? Jag tänker bara göra den svart med lite text å stripes. Vill inte ha för mycke skit på den...
Alternativen är:
-lacka den lika som nu

Det är väl du som ska använda den. Gör något snyggt. Ju mer personlig du gör den ju svårare kan det tänkas bli att sälja den. Men det är nog en sanning med modifikation. Bara du inte målar ansikte och dyligt. Lycka till :tummenupp Ser fram emot bild på resultatet :)

Skriv inte ditt eller mammsens namn bara :)

Tror inte den blir mera svårsåld om du gör något snyggt! Och inte alltför personligt....

Alternativen är:
-lacka den lika som nu

Ska du ha kvar hojen länge eller har du funderingar på att byta?

Ska du ha kvar den länge så tycker jag att du ska lacka den precis som du vill!

Har du funderingar på att sälja den inom kort så kan du ju snygga till den men då måste det bli bra! Annars är det bättre att du låter den vara.

En dåligt omlackad hoj är väldigt kallt på marknaden om den nu inte har kanonpris ..

Nu e den grön/vit, jag vill göra den helsvart med grå/silver text "Ninja" & "ZX6-R" "KAWASAKI" på tanken, kanske dekaltrimmar den, ZX10-R :hihi
Nä... kanske gula stripes med någon skugga
inga motiv eller krimskrams
Jag tror nog jag kommer gå lös på den, återkommer med bilder!

Personligen känns det som jag aldrig skulle betala lika mycket för en omlackad hoj som för en med original-lack, även om den är sliten.
Omlackat för mej betyder att hojen är lagd och ägaren försöker dölja det. Det brukar alltsomoftast även se ut som skit, även om ägaren tycker det är snyggt.

Jo jag håller med dej "Wunder", men jag är inte särskilt orolig att det kommer se amatörmässigt ut. Jag har lackat gitarrer å det är nog ganska lika, men behöver nog bättre klarlack... Jag vill inte luras så jag kommer ju säga att den är lagd med sprickor som följd. Klart man blir misstänksam men å andra sidan får man en fin & bra hoj för en billig peng

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT