Lacka om hojen själv

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Ja jag vet att jag bör ha orginal lacken osv. Men jag vägrar köra runt med en sliten lila färg och skiter i stort sett i hur fullt det blir om jag lackar själv. Lämna in kommer inte på frågan då detta är en budget hoj som jag ska köra upp för mellan på och leka lite på grus med.

Jag vill ända att färgen fäster någorlunda.
Någon kan beskriva för mig hur jag ska gå tillväga, har tänkt att, ja jag vet att jag inte borde, spraya med en billig burk färg.

Bör jag matta ner kåperna med lite fint sandpapper och försöka spraya utan att låta allt för mkt dam komma i närheten av dem?

Alla tips o knep är välkommna.
Har sökt men gav mig inte direkt någon info:confused:

Var förresten ute o sprätta lite grus precis, fan va gött att säsongen dragit igång rejält nu:)

Dra till närmsta färghandel och be om grundlack för ändamålet så kan de ge dig det bästa. Matta ner lacken, Våtslippapper runt 400 passar väl bra, spackla/laga sprickor/repor. Sen på med grundlack-lack-klarlack. Damm är inte bra, försök stå i ett damfritt område, då de gärna fastnar små partiklar i lacken. :)

tror fan att du har samma fula färgkombo som jag hade på xt:mattade ner med sandpapper och blåste på mattsvart färg ,visst nöter det bort färgen men matta färger är lätta o bättra på.tog visserligen bara bort det turkosa själv men klart bättre än orginal,2k lack är bortkastat på offroadplast den är fet och rör sig så lacken släpper förr eller senare

Bifogat

• Bild 203.jpg
    Bild 203.jpg
    137.9 KB · Visningar: 88
tror fan att du har samma fula färgkombo som jag hade på xt:mattade ner med sandpapper och blåste på mattsvart färg ,visst nöter det bort färgen men matta färger är lätta o bättra på.tog visserligen bara bort det turkosa själv men klart bättre än orginal,2k lack är bortkastat på offroadplast den är fet och rör sig så lacken släpper förr eller senare

precis det svaret jag ville ha :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...