Lacka om hoj i Göteborgstrakten

Jag anlitade universalteknik.se för en försäkringsskada. Tyckte jobbet blev okej, men har inget att jämföra mot.
Jo, var i kontakt med dem för att lacka min bellypan, men 5-7000 tyckte jag var lite dyrt så jag chansade på att lacka själv. Klarlacken är på plats - en del apelsinskal, men eftersom klarlacken är möjlig att polera så tror jag det går att få bort - hittills ca 1800:- (slipgrund, tre basfärger o klarlack) lite extra bök med polering kanske, men är rätt nöjdbellyan.jpg

Lacka själv???? Om du har någonstans att stå där färgdammet inte spelar någon roll? Kan i så fall rekommendera Lackmans sortiment. 1-k grund, 1-k baslack som blandas efter den kulör du vill ha - även metallic, 2-k klarlack - klarlacken är möjlig att slipa o polera om du skulle råka få rinn eller matt yta.
Har själv börjat lacka en bellypan med godtagbart resultat - har inte fått på klarlacken än, men det ser lovande ut (finns en del tips på YT -
- samma färgtillverkare som säljs av Lackman)
Intressant att färgen ska vara varm , typ +30 till +40C, för att torka snabbt.
(Något jag själv verkligen brutit mot när jag sprayat, snarare +15C....)

Enklast som jag ser det är att sätta ner färgburkarna i en hink med varmt vatten.

Intressant att färgen ska vara varm , typ +30 till +40C, för att torka snabbt.
(Något jag själv verkligen brutit mot när jag sprayat, snarare +15C....)

Enklast som jag ser det är att sätta ner färgburkarna i en hink med varmt vatten.
Jag körde på ungefär rumsvarm - 1k torkar snabbt, men 2-k tog ganska lång tid. Lät det torka till dammtorrt o sedan ut i solen - då gick det snabbt

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D