Lacka om GSX-R1000 Svart eller vit?

svart eller vit?


  • Antal röstningar
    0

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Har en K3 som är silver, Riktigt bra skick och med lite mil, men trivs inte med färgen, så som ett vinterpyssel har jag klätt av den och sodablästrat kåpor och tank så allt blev "plåtrent" jag är väldigt övernoga så att bara matta ner funkar inte i min värld.
Nu så ska det lämnas till en riktigt bra lackerare (kommer självklart att lackas med Suzuki original färgkod samt att original dekaler ska användas)
Men så till frågan, svart eller vit?
Den svarta kommer se ut som K4 limited förutom guldfälgarna.
Eller den vita som kommer få sin vita färg och dekaler från k9
2004pearlwhitegsxr1000.jpgP8050010.jpg
 
Svart med vita fälgar blir smutt :tummenupp
 
Jag tycker du ska köra på det mönstret som den blåvita k3:an har fast byta ut det vita till neongul :) kommer bli riktigt häftigt.

Annars tycker jag svart var snyggt!
 
om du nu är less på färgen så är ju vitt snyggt men frågan är om det blir tillräckligt stor skillnad för
att det skall kännas bra ?
 
finns bara en färg för sukki och det är svart...
 
Suzuki är snyggast i blå/vit. Sorry, men så är det. :)
 
Helt klart svart!
Försök hitta stripes och loggor i rött, blir mycket snyggare än dom vita, lovar :-)
 
Svart är ser inte lika skitigt ut medans vit är helt omöjlig och tvättar man som jag 1 gång per säsong så blir det svart...
Har haft hojar med båda färgerna bör tilläggas!
 
Ja fördelarna väger upp till svarts fördel, plasten är ju svart utan färg, så får man ett stenskott eller så så syns det ju igenom direkt med vitt..
Sen så är väl svart den snabbaste färgen? :rock
 
Nepp. Blåvit är snabbast :fakta ;) men av alternativen här röstar jag på vit med vita fälgar. Bräkleen tar bort smuts och silikonspray skyddar och gör lättvättat

// en med vita fälgar
 
Ameh!

Du menar inte att du förstört dina fräscha orginalkåpor, för att istället kladda på med nåt egenpåhittat?! Du hade väl åtm. kunnat sabbat nåt Kinacrap som redan är sopmässigt?

// hälsn upprörd orginaltaliban!
 
Tja, Jag hade en K3a som jag lackade alpinvit skit fräscht! det tyckte tjuven också så den blev jag av med, men fick tillbaka och sålde. men snyggt blev det!
:banana
 
Ameh!

Du menar inte att du förstört dina fräscha orginalkåpor, för att istället kladda på med nåt egenpåhittat?! Du hade väl åtm. kunnat sabbat nåt Kinacrap som redan är sopmässigt?

// hälsn upprörd orginaltaliban!
Förstört? Det blir ju knappast till det sämre, sen så ska jag ju använda originaldekaler/färg också.
Jag är inte imponerad över originallackens finish alla gånger på motorcyklar. så bättre lack + klarlack utanpå kommer ju bara bli bättre i mina ögon iaf.
Men det blir svart då just k3/k4 såldes i den färgen som standard
 
Varför slipat ner till plåtrent om du inte hade några skador på tanken? Mvh nyfiken bilplåtslagare.
 
Förstört? Det blir ju knappast till det sämre, sen så ska jag ju använda originaldekaler/färg också.
Jag är inte imponerad över originallackens finish alla gånger på motorcyklar. så bättre lack + klarlack utanpå kommer ju bara bli bättre i mina ögon iaf.
Men det blir svart då just k3/k4 såldes i den färgen som standard

Orginaldekaler sa du?

Mja okej, det slipper väl igenom nålsögat för den här gången... DÅ!
 
Varför slipat ner till plåtrent om du inte hade några skador på tanken? Mvh nyfiken bilplåtslagare.
Sodablästrar gör jag.. Ser det som ett enkelt val när jag liks blästrar allt annat. Varför börja putsa ner en lack då det tar sån tid? Och ingen som helst risk för putsrepor.
Tanken har ju dekaler under klarlacken osv så det hade blivit massor mer jobb.
Sen så är det så svårt att komma åt precis överallt om man bara ska slipa med, Det ska ju lackas under tanken och inne i skrymslet där tanklocket sitter, så lättast att allt blir perfekt om det är plåtrent precis överallt. (jag är lite av en perfektionist) ;)
MAO så kommer det aldrig synas någonstans att den har varit en annan färg, precis så som jag vill ha det.
 
Last edited:
Vit!

Varenda crashad och därefter fullackad gixxer är ju svart.. Dare to be different!:tummenupp
 
Sodablästrar gör jag.. Ser det som ett enkelt val när jag liks blästrar allt annat. Varför börja putsa ner en lack då det tar sån tid? Och ingen som helst risk för putsrepor.
Tanken har ju dekaler under klarlacken osv så det hade blivit massor mer jobb.
Sen så är det så svårt att komma åt precis överallt om man bara ska slipa med, Det ska ju lackas under tanken och inne i skrymslet där tanklocket sitter, så lättast att allt blir perfekt om det är plåtrent precis överallt. (jag är lite av en perfektionist) ;)
MAO så kommer det aldrig synas någonstans att den har varit en annan färg, precis så som jag vill ha det.

Är detta något du gör själv eller vet av till en vettig peng, ska nämligen fixa och trixa en aning med min k3a i vinter? :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top