Lacka om en hoj!

Ravetrancer skrev:
Den här killen fick erbjudande från en lackfirma som rekommenderades från en av sveriges största mchandlare. Det skulle kosta 15.000kr att lacka om hans hoj.
Han fick hos mig betala 5.000kr, jag fick fan en kram oxo, det kallar jag tacksamt. Detta är vad han fick av mig.

Han var iaf nöjd:)

Vad kostade det där jobbet? 4000:- ?

Ravetrancer skrev:
jag fyller min pmlåda ganska fort, tar ca 1vecka så e det fullt, har kanske läst ditt pm, men av någon anledning inte hunnit att svara. Sorry för det isf.
Nej man är inte moppefucko för att man kör 125:a, men han e ett iaf:)
som jag sa innnan ang lackering oh kostnader, så går det åt en viss summa till material och jag tror att man kommer inte under dom summor jag lackar för om man inte stjäl materialet från sin chef, vet att många lackare gör så....
Jag har mina egna grejer och då kostar det mig mer, vilket innebär att jag inte är dyrare utan att jag måste bekosta mitt material själv.
Jag kan oxo lacka för 2000kr om jag gör det nånstans där jag jobbar åt nån annan.

edit: hittade inget pm från dig, sorry, måste ha raderat det.

Hehe lugnt jag menade inte o dumma mig men ibland måste man bara :D

matte_mannen skrev:
vad använder du för färg och spruta ravetrancer?
Jag kör med en Atlas Copco spruta som jag e riktigt nöjd med, men skall snart skaffa mig en DeVilbiss Gti tänkte jag.

Kör just nu med 1,4 munstycke, men skall ner till 1,3.

Färgen är från Standox.

Ravetrancer skrev:
ett exempel.
Jag köper ett Krellsteg, jag tycker det är värt 160.000kr, andra tycker jag är helt sjuk i huvet.....

Hähä, man kan aldrig få för mycket effekt. Finns inga genvägar till det perfekta ljudet. :D

Ravetrancer skrev:
tror du det var värt 5,000kr???:)

Det tror jag =) Ska ha din hem adress sen ocksåm, ska jag skicka ner min hjälm så du får lacka den helsvart..Men har du flera olika svartfärger då eller? Måste få se några smakprov :)

Förstår inte hur folk kan gnälla över priserna! Visst, det är mycket pengar, men det KOSTAR mycket pengar att lacka kåpor. Tror inte ni inser hur många TIMMAR det tar att lacka en hoj! Grundarbetet är enormt tidskrävande!

Men visst, du kan göra det hemma för en tiondel av priset, men då blir resultatet också en tiondel så bra! Skillnaden mellan biltemas färgburkar och "riktig" färg är minst sagt STOR!

Det är sant som Rejvis säger, bara färg och material kostar 2-3 papp för en hel hoj, MINST! Personen som lackade min hoj (www.komoza.com är en bekant till oss, så i utbyte mot lite reklam på min hoj, så betalade jag bara materialkostnaderna, vilket blev just 2-3 papp!

Ville bara säga att jag tycker dina priser är klart humana Rejvis, resultaten ser onekligen bra ut! :tummenupp

uggla skrev:
Det tror jag =) Ska ha din hem adress sen ocksåm, ska jag skicka ner min hjälm så du får lacka den helsvart..Men har du flera olika svartfärger då eller? Måste få se några smakprov :)
skulle kunna lacka några bitar, men oftast blir det snyggast om du ger mig lite fria händer. Brukar gilla att få det perfekt, precis som jag skulle vilja ha det själv.
Om du vill ha nåt coolt märke bak, typ nån snygg tribal eller så , så kan du ju göra en mall så kan jag lacka in den oxo om du vill :)

McFille skrev:
Förstår inte hur folk kan gnälla över priserna! Visst, det är mycket pengar, men det KOSTAR mycket pengar att lacka kåpor. Tror inte ni inser hur många TIMMAR det tar att lacka en hoj! Grundarbetet är enormt tidskrävande!

Men visst, du kan göra det hemma för en tiondel av priset, men då blir resultatet också en tiondel så bra! Skillnaden mellan biltemas färgburkar och "riktig" färg är minst sagt STOR!

Det är sant som Rejvis säger, bara färg och material kostar 2-3 papp för en hel hoj, MINST! Personen som lackade min hoj (www.komoza.com är en bekant till oss, så i utbyte mot lite reklam på min hoj, så betalade jag bara materialkostnaderna, vilket blev just 2-3 papp!

Ville bara säga att jag tycker dina priser är klart humana Rejvis, resultaten ser onekligen bra ut! :tummenupp
Tack:)
Försöker hålla grym kvalitet på mina lacker, så jag kör Standox lacker, även Standox och Sikkens HighSolid klarlacker, för bästa resultat.
Och ja, grundarbetet är viktigast och mest tidskrävande, men med ett bra grundjobb så får man ett grymt resultat:)

Cbr 600

Tjena, har en sådan hoj som du tänker dig att köpa,håller med dig om den inte är så värst snygg,funderar oxå på att lacka om den.
Hojjen för övrigt är rätt så bra,skön att köra.Har ändå funderingar på ngt. annat, typ en suzuki gsxr 750 vore ju inte helt fel....

Ravetrancer skrev:
skulle kunna lacka några bitar, men oftast blir det snyggast om du ger mig lite fria händer. Brukar gilla att få det perfekt, precis som jag skulle vilja ha det själv.
Om du vill ha nåt coolt märke bak, typ nån snygg tribal eller så , så kan du ju göra en mall så kan jag lacka in den oxo om du vill :)

Jag måste få några smakråd, har så jävla dålig fantasi :brinnerup

Ravetrancer skrev:
mmmm, har du inga bättre argument din valp, du fattar ju inte att det kostar att lacka, du sitter här och klankar på att det är dyrt att lacka en hoj för 4000kr.
Hur kan du tycka det kan man fråga sig??? Jo du är ett moppefucko helt enkelt!!!!
Bar materialkostnad uppgår till ca 2000kr, sen tillkommer, all utrustning som används, el, och ännu mer material!!!! Sen tillkommer tid!!!!!

Om du på allvar menar att nån som lackar för 2000kr inte har stulit allt material, ja då jobbar han gratis åt dig, för han tjänar inga pengar. Jag betalar allt material själv moppefucko, fattar du, så kom inte hit och gnäll om att jag är dyr. För jag är minst lika billig som vilken annan lackerare som helst, förutom att jag inte STJÄL mitt material. Pucko!!!!

Tycker 4 lax låter billigt.... Är det en färg på hela hojen då eller? Är nämligen lite sugen på att lacka om hojen.

cRoC skrev:
Vet du vad? Jag kan lacka min hoj själv :)

Ge upp, det finns folk som är billigare än dig, acceptera det. Du har ju kunder, eller hur? Varför gnäller du då? Tyst på dig lassie.

Billigare var ordet...
Man får det man betalar för!

Själv betalade jag 5000 pix för att få svart färg samt underarbetet på min Blade gjort...
Samt Klarlackning av tanken efter det att dekalerna var monterade!

Skulle säga att Rejvis prissättning är helt human!

Mr_White skrev:
Tycker 4 lax låter billigt.... Är det en färg på hela hojen då eller? Är nämligen lite sugen på att lacka om hojen.
nej, jag lackar flerfärgat oxo, men dock ingen maskning 4000 är priset solid fick eftersom han skulle göra grundarbetet själv, annars brukar det hamna runt 5000kr, allt beroendes på materialåtgång om man säger så.

Skall det maskas o grejer så blir det lite dyrare, om det inte är enkla grejer vill säga

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman