Lacka om en hoj!

CalleLundin

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Gilera 600RC
Tja´ra..

Har presis fått mitt kort, tänkte köpa en CBR 600 F 91:a som första hoj, den verkar trevlig. Men den e ju råful orginal, så jag tänkte lacka om den till blanksvart. e det nån som vet vad det kostar att få den omlackad till det? unjefär.. e det nån som har en CBR till salu billigt så e jag intresserad.. lite repor å skit å defekter gör inget, bara den e rak i ramen och så.. .

:tummenupp

CalleLundin skrev:
Hej på er...

Har precis fått mitt kort, tänkte köpa en CBR 600 F 91:a som första hoj, den verkar trevlig. Men den e ju råful orginal, så jag tänkte lacka om den till blanksvart. Är det någon som vet vad det kostar att få den omlackad?
Är det nån som har en CBR till salu billigt så e jag intresserad.. lite repor och andra defekter gör inget, bara den e rak i ramen och så.. .

:tummenupp

Grattis till kortet,Och välkommen

Kolla och sök i annonsdel här på forumet.

-91 då har den dom där snygga rosa/lila ränderna ??

Sen när det gäller lackning så finns det en del här på forumet som sysslar lite med sådant kolla med dom.

Sen finns det säkert en uppsjö avtrådar om just detta i tex styling del av forumet,annars kan du prova att söka så skall du få se :)

Last edited:
Men seriöst... gör inte som ALLA ANDRA. Våga vägra svart. För några årsen var det fräckt och annorlunda. Nu är det bara tråkigt och fult. Ha lite fantasi och lacka i någon gräll färg istället.

Gilgo skrev:
Men seriöst... gör inte som ALLA ANDRA. Våga vägra svart. För några årsen var det fräckt och annorlunda. Nu är det bara tråkigt och fult. Ha lite fantasi och lacka i någon gräll färg istället.

Ähh!

TYST MED DIG!!

Svart e snyggt, snacka med ravetrancer på forumet, han lackar billigt. :)

(nu får jag stryk av honom för att jag skaffar slit till honom :D )

ÄDIT: Solid snake på croc:s konto :tungan

cRoC skrev:
Han lackar ju visserligen inte billigt dåmen..
Undrar om bo$ken tar på sig några lackeringsjobb då :rofl :lol :hihi :D
Hans fighter har väl en utav de mest unika motorcykellackerna i Sverige? :tungan

Hay folks!
Tack för alla svar å alla olika åsikter..
Kanske lackar den stålgråblå.. och lite nitat å skit som ett militär flyg.
Ska höra med personerna i fråga!

:)

cRoC skrev:
Han lackar ju visserligen inte billigt dåmen..
syftar du på mig?????
Du tycker inte det är billigt att betala 4-5000 för att jag skall slipa dina kåpor, grunda dom, slipa skiten igen, lacka dom och sen lägga 3 lager klarlack på dom????

Jajaja, jag jobbar inte gratis och får du det för 2500-3000 av nån annan ja då har han nog jobbat gratis, ditt moppefucko......!!!!
Åk du till Petes mclack istället och betala 12,000 för en lack på din hoj istället!!!

Ravetrancer skrev:
syftar du på mig?????
Du tycker inte det är billigt att betala 4-5000 för att jag skall slipa dina kåpor, grunda dom, slipa skiten igen, lacka dom och sen lägga 3 lager klarlack på dom????

Jajaja, jag jobbar inte gratis och får du det för 2500-3000 av nån annan ja då har han nog jobbat gratis, ditt moppefucko......!!!!
Åk du till Petes mclack istället och betala 12,000 för en lack på din hoj istället!!!

Hahaha.. Du skulle ju ha 4000 för att lacka solids kåpor. 4000 spänn för att dra på lite färg? Ta vilka priser du vill, men jag tänker inte skicka några prylar till dig...

p.s, jag har en lackerare jag skickar grejer till som tar ca 2000 spänn för slipning och lackning av en kåpsats :FU

cRoC skrev:
Hahaha.. Du skulle ju ha 4000 för att lacka solids kåpor. 4000 spänn för att dra på lite färg? Ta vilka priser du vill, men jag tänker inte skicka några prylar till dig...

p.s, jag har en lackerare jag skickar grejer till som tar ca 2000 spänn för slipning och lackning av en kåpsats :FU
Ja, är 4000kr mycket för att lacka en hel hoj tycker du???

Ja eller hur, du har en lackerare som gör allting gratis åt dig, han suger väl av dig oxo gratis????:)

Ravetrancer skrev:
Ja eller hur, du har en lackerare som gör allting gratis åt dig, han suger väl av dig oxo gratis????:)

Nej han gör ju inte det.. du och jag är tydligen inte helt lika :lol
Men det kanske ingår i ditt pris?

Ravetrancer skrev:
syftar du på mig?????

jag betalade 2000kr för slipning plastning lackning och färg :7peta

cRoC skrev:
Nej han gör ju inte det.. du och jag är tydligen inte helt lika :lol
Jooo klart han måste suga dig, med dom priserna han håller så e han ju en slyna eller hur, eller hittar du på nu igen valpen????
Vet du vad, jag kan lacka din hoj för 1500kr om du vill:) Resultatet däremot skiter jag fullständigt i:)

honkiie skrev:
jag betalade 2000kr för slipning plastning lackning och färg :7peta
kanske du gjorde, men det är bara vad allt material kostar om nu inte din lackerare är anställd hos nån så han kan stjäla materialet, eller hur?
Materialet uppgår ju för fan till dom summorna bara

Ravetrancer skrev:
Jooo klart han måste suga dig, med dom priserna han håller så e han ju en slyna eller hur, eller hittar du på nu igen valpen????
Vet du vad, jag kan lacka din hoj för 1500kr om du vill:) Resultatet däremot skiter jag fullständigt i:)

Vet du vad? Jag kan lacka min hoj själv :)

Ge upp, det finns folk som är billigare än dig, acceptera det. Du har ju kunder, eller hur? Varför gnäller du då? Tyst på dig lassie.

cRoC skrev:
Vet du vad? Jag kan lacka min hoj själv :)

Ge upp, det finns folk som är billigare än dig, acceptera det. Du har ju kunder, eller hur? Varför gnäller du då? Tyst på dig lassie.
Jag gnäller inte, men ett moppefucko som dig kan omöjligt fatta vad det kostar att lacka genom att man bekostar allt material och andra omkostnader själv.

Ravetrancer skrev:
Jag gnäller inte, men ett moppefucko som dig kan omöjligt fatta vad det kostar att lacka genom att man bekostar allt material och andra omkostnader själv.

Gå och klia dig nånstans istället, vill du fortsätta med det här kan du skicka pm

cRoC skrev:
Gå och klia dig nånstans istället, vill du fortsätta med det här kan du skicka pm
mmmm, har du inga bättre argument din valp, du fattar ju inte att det kostar att lacka, du sitter här och klankar på att det är dyrt att lacka en hoj för 4000kr.
Hur kan du tycka det kan man fråga sig??? Jo du är ett moppefucko helt enkelt!!!!
Bar materialkostnad uppgår till ca 2000kr, sen tillkommer, all utrustning som används, el, och ännu mer material!!!! Sen tillkommer tid!!!!!

Om du på allvar menar att nån som lackar för 2000kr inte har stulit allt material, ja då jobbar han gratis åt dig, för han tjänar inga pengar. Jag betalar allt material själv moppefucko, fattar du, så kom inte hit och gnäll om att jag är dyr. För jag är minst lika billig som vilken annan lackerare som helst, förutom att jag inte STJÄL mitt material. Pucko!!!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman