Lacka kåpor

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Någon som har en ide vad det skulle kosta o lacka om en uppsättning kåpor?

Var in hos en av billackerarna här i stan för en par dagar sen och frågade vad dom skulle ta på ett ungefär för framskärm + en kåpa (för lyktan).

Med blandning av färg, klarlack och arbete: mellan 1200kr och 1500kr sa han.

Blev att göra det själv, och då betalade jag 320kr för en skvätt färg (2-3dl) och lite 2-komponents lack. Men då har jag ju spruta och allt annat plus en del kunskap vad gäller sprutmåleri.

För att lacka dina kåpor får du nog räkna bort mot kanske en liter färg, plus lack och arbete. Bara färgen kostar drygt tusenlappen per liter.

Gissningsvis skulle jag tro för hela kalaset: 4-8000kr. Beror ju på vem du frågar (om du har någon bekant i branschen) och vad du har för färgönskemål.

För att lacka dina kåpor får du nog räkna bort mot kanske en liter färg, plus lack och arbete. Bara färgen kostar drygt tusenlappen per liter.

Gissningsvis skulle jag tro för hela kalaset: 4-8000kr. Beror ju på vem du frågar (om du har någon bekant i branschen) och vad du har för färgönskemål.

Det där med färgpris stämmer ju inte. Det går köpa bra färg för 350 spänn litern, och det går långt under en liter till en hel hoj.

Vitt skulle jag tro att detta priset stämmer rätt bra.

Det där med färgpris stämmer ju inte. Det går köpa bra färg för 350 spänn litern, och det går långt under en liter till en hel hoj.

Vitt skulle jag tro att detta priset stämmer rätt bra.

Jo, det är sant.

Metallic-kulörer kostar dock upp emot tusenlappen per liter, men det är klart det finns billigare märken att välja bland och om man då bara vill ha en ren färg så blir det ju ytterligare lite billigare.

lyckades lägga hojjen idag, vänstra sidan behöver lackas om samt kåpan under sitsen på vänster sidan. Har en TT som på bilden i samma färg så det är väll någon metallic blå

Jag kan lacka den för en hundring
:D

Men då kommer den se ut, därefter...
För en 50-lapp till svart så klipper jag med stor noggrannhet ut bokstäver från plastkassarna man får på Netto och lackar in under klarlack. Räcker bara till TT*00 men sexan kan jag rita på frihand.:tungan

Tråkigt med hojen, Å inte ens var det dubbelbotten på pizzan efteråt...

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...