Lacka hjälm. I detta fall Shoei xr1000

Nej, det finns 2k på burk, vanligen där man kan köpa billack. Det sitter en patron med härdare i burken som man punkterar med en knapp i botten på burken vid användande.

Då har du lärt mig något nytt idag för att det har jag aldrig hört talas om förut:confused:
Men är det inte så då att man bara kan använda den en gång och inte spara resten för att när härdaren blandas med färgen då härdar den efter någon timme eller så! Slöseri när man vill lacka mindre saker…. Men var kan man handla den 2K ( antar att det står för två komponent) färgen på SPRAYBURK?

Då har du lärt mig något nytt idag för att det har jag aldrig hört talas om förut:confused:
Men är det inte så då att man bara kan använda den en gång och inte spara resten för att när härdaren blandas med färgen då härdar den efter någon timme eller så! Slöseri när man vill lacka mindre saker…. Men var kan man handla den 2K ( antar att det står för två komponent) färgen på SPRAYBURK?

Precis, har man väl aktiverat härdaren så är livslängden begränsad. Det finns vanligen att köpa där man köper billack(och med det menar jag där lackerare köper sin färg), eller på ett välsorterat färgvaruhus.

Man kan även åka till ställen som säljer färg och be dom blanda 2k i sprayburk, men den måste förbrukas relativt snart efter blandningen.

Det härdar inte i burken pga att det saknar syre/är under tryck eller något sådant, däremot blir den seg så att den inte går att spruta, så använder man inte allt i burken på en gång kan man kasta den sen...

Har jag fått förklarat av han som blandar.

går att köpa i färghandeln.. funkar lika bra som vanlig 2k OM man kan lacka med burk, blir skit varje gång jag försöker lacka med burk, blir "bra" när jag lackar med spruta:P

Föresten finns det nån lducktig lackerare här som man kan få ställa lite frågor till? Skicka pm isf!:)

går att köpa i färghandeln.. funkar lika bra som vanlig 2k OM man kan lacka med burk, blir skit varje gång jag försöker lacka med burk, blir "bra" när jag lackar med spruta:P

Föresten finns det nån lducktig lackerare här som man kan få ställa lite frågor till? Skicka pm isf!:)

Jag jobbar som billackerare sen ca två år tillbaka så fråga på du så ska jag försöka svara så gott mina kunskaper når :tummenupp

Back