Lacka fälgar!?!?

henrixo

Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
Håller på att enligt vissas åsikter förstöra min gixxer lite, eller enligt andra pimpa. Ska lacka om o står nu o kikar på mina blåa fälgar o mår lite illa.

Hittar ingen runtomkring mina nejder som pulverlackar, det verkar överhuvudtaget svårt eftersom jag vill ha guldfälgar.....

Om man lackar med vanlig färg, men är överseriös med underarbete samt försöker få färgen så tunn som möjligt så att det inte blir så mycket material som kan spricka, kommer det inte hålla då???

Tips, hjälp, praktisk hjälp, åsikter, allt mottages varmt!

Mvh Henke

Jag lackade mina fälgar med bilteama sprayburksfärg och det har hållt i 2 år så visst funkar det. Är du noggran med underarbetet och använder "riktig" färg så skall det inte vara några problem.

fuskar du med underarbetet så spricker färgen p.g.a att den inte har något att fästa i... ska den spricka för att den är för tjock får du nog lägga bra många lager...

Håller på att enligt vissas åsikter förstöra min gixxer lite, eller enligt andra pimpa. Ska lacka om o står nu o kikar på mina blåa fälgar o mår lite illa.

Hittar ingen runtomkring mina nejder som pulverlackar, det verkar överhuvudtaget svårt eftersom jag vill ha guldfälgar.....

Om man lackar med vanlig färg, men är överseriös med underarbete samt försöker få färgen så tunn som möjligt så att det inte blir så mycket material som kan spricka, kommer det inte hålla då???

Tips, hjälp, praktisk hjälp, åsikter, allt mottages varmt!

Mvh Henke

jag lackade mina fälgar te min r6a mattsvarta med vanlig billack
funka jätte bra
vi brukar även lacka vanliga bilfälgar på jobbet utan några problem
se bara te att färgen är helt genom torr innan du kränger på sulorna

Jag har lackat om mina fälgar, svarta med guldflakes och metallic. Jag har en "race" stripe runt om också, i guld. Visst den är känslig men om däckkrängaren är lika känslig så funkar det hur bra som helst att byta däck - om man tänker på hållbarheten. Men jag kämnade in mina wheels till en lackerare. Passade på att byta hjullager sen när lackeraren var klar också.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026