Lacka elefantplast

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Kommer förmodligen få tag på en monster 620 till helgen :banana
Men, det finns en grej med den som drar ner helhetsintrycket och det är kamremsskydden som jag tycker påminner om torkad elefanthud. Jag har sett bilder på folk som lackat dem i svart och det ser riktigt snyggt ut, så jag tänker nog göra samma sak.
Det är bara så att jag inte har en aning om vad man ska använda för färg och om man måste grunda eller förbereda ytan någonting.
så...förslag på lack och grundarbete skulle va kul att få höra era synpunkter på.
Hoho, jag har redan moddat den för 10000 i mina tankar, men så lär det ju inte bli :yoparty
/Ludde

Inget svar?
Ok, då får jag väll omformulera frågan såhär...
Vad skulle ni använda för att budgetlacka en kåpdel mattsvart?
Hur gör man normalt underarbete?
/Ludde

Jag skulle tippa på att om du tar ett 1200 våtslippapper och ruggar upp ytan med och sen rengör ordentligt med nån sprit så borde det funka med i stort sett vliken färg som helst...men kolla bara så att det inte är en färg som löser upp plast för då kan det bli lite tråkigt :hihi

//TwinSucker

om ytan serut som elefantskin så har den mestroligen krakulerat och då tar du bara 240 papper och slipar bort all färg sen tar du 400 lr finare och slipar på den plåtrena ytan så den blir jämn och fin och utan sliprepor sen grundar du med vanlig plåt grund sen e det bara läga topplacken

Jag köpte mattsvart "stötfångarfärg" på micro och spraymålade mina Africa twin plastskärmar. Sitter ganska bra. :tummenupp

ja lr plastgrunda med grå plastgrund och sen slipgrundar du på det annars kan färgen resa sig

Ok, då vet jag ungefär hur jag skall gå till väga. Tack för alla svar.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!