La hojen idag....

VEGA

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
gixxer
La hojen idag när jag skulle köra till jobbet. I första vänsterkurvan så bara försvann hojen under mig. Som tur är så gick det bara i ca 20-30 km/h..
Tror att det kanske hade kommit olja eller något på bakjulet..
Skinnstället klara sig utan en skråma, men hojen fick desto fler, men inte värre än att jag kunde lyfta upp den och köra vidare till jobbet.

Dock så är det ju tråkigt att behöva åka omkring på en repig hoj, finns det någon som kan hantera en spruta och kan lägga en garagelack?
Har inga direkta krav på finisch....

Stackare fy vad synd.
Skönt att du klarar dig. Repor är inte kul men gör inte så ont på dig i alla fall.

Får man fråga var du la den så man undviker såna räliga och elaka kurvor?

Tack för omtanken...
Det var ute i ekeby, t-korset vid möbelaffären..
Tror mest det berodde på bakhjulet, sakta gick det iaf.. Blev så paff att jag bara stod å kollade på hojen ett tag där den låg..
Kom precis på att jag gjort nån 180* piruett med bil i samma korsning för några år sen, då regna det visserligen, men kanske kan det vara lite hal asfalt där iaf...

Det är väll inte VV som grusat där så att du trilla på utspridd grus??

Trist att paja hojen så där :(

VEGA skrev:
2268987 La hojen idag när jag skulle köra till jobbet. I första vänsterkurvan så bara försvann hojen under mig. Som tur är så gick det bara i ca 20-30 km/h..
Tror att det kanske hade kommit olja eller något på bakjulet..
Skinnstället klara sig utan en skråma, men hojen fick desto fler, men inte värre än att jag kunde lyfta upp den och köra vidare till jobbet.

Dock så är det ju tråkigt att behöva åka omkring på en repig hoj, finns det någon som kan hantera en spruta och kan lägga en garagelack?
Har inga direkta krav på finisch....

Aj då tråkigt på din hoj. kommer själv precis hem från sjukan där jag fick reda
på att min handled är sprucken och pajade ledband mm :(

Sniper skrev:
2269968 Aj då tråkigt på din hoj. kommer själv precis hem från sjukan där jag fick reda
på att min handled är sprucken och pajade ledband mm :(

Vad har du nu bakat? Kan det vara en klassisk arbetsskada för bagare måntro?
Expertisen känner sig en smula villrådig. :va

Glenning skrev:
2270034 Vad har du nu bakat? Kan det vara en klassisk arbetsskada för bagare måntro?
Expertisen känner sig en smula villrådig. :va

Tja en bagare på minimoto och lite grus på banan så blir det pannkaka :tungan

PutteLiten: nä.. inget grus, men helt overkligt hur fort och utan förvarning det släppte..

Sniper: Aj då, tråkigt att höra. Krya på dig!

Hojen var ju inte så fin innan heller i lacken, men finns det någon som vet var man kan lägga billigast möjliga "garagelack"? Allt är bättre än hur den ser ut nu....

Hojen var ju inte så fin innan heller i lacken, men finns det någon som vet var man kan lägga billigast möjliga "garagelack"? Allt är bättre än hur den ser ut nu....[/QUOTE]

Har en polare som jobbar som lackerare,hur mycket är det som ska målas? han gör en del jobb på "fritiden" kan fråga hur mycket han ska ha om du vill?

Holy Rider skrev:
2277915 Du ska inte köra på bana :7peta man bara skadar sig..........

Det gör inget LITE smärta e bara skönt :tummenupp

Men det hade varigt skönt om det inte skulle ta ca 4-6 veckor och läka i vilande läge och med skena o skit. Men det kan jag inte ha för det är i vägen
när jag jobbar ,och inget jobb inga pengar, inga pengar ingen kawa så det
är bara att lida o jobba :gnissla

Har en polare som jobbar som lackerare,hur mycket är det som ska målas? han gör en del jobb på "fritiden" kan fråga hur mycket han ska ha om du vill?[/QUOTE]

Du får gärna höra dig för vad han kan tänkas ta för att lacka några kåpor! Jag skickar pm....

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back