löst skinnställ.

Det finns en faktor till i fråga om skinnställen.

Då jag nyligen gick en rond mot en Polo i skinnställ och förlorade stort gjorde jag några ganska viktiga iaktagelser i efterhand.

Övriga skydd i stället...
Jag har(hade) ett A-star.
I mitt tidigare lågprisställ saknades okej smalbensskydd.
underarmssydd..

Då jag i krocken slog av ena fotpinnen med smalbenet så tackade en lycklig stjärna för att jag betalade 7 000:- för skinnstället.

I och med att dom dyrare ställen har fler och mer robusta skydd än billiga ställ.

mina 5 cent..
och jag klarade mig med ett brutet nyckelben..
och är helt övertygad om att jag besparade mig ett smalbensbrott..

Jag har ett sådant ställ. Var kanske lite i största laget, men det duger. Kvaliten tycker jag är bättre än förväntat, dubbla skinn på axlar, armbågar och rumpa. Innerfodret är riktigt tåligt och sömmarna är fina. Lädret är mjukt fint och tjockt. Dock så är skydden i stället i tunnaste laget, de får man nästan köpa till nya, tjockare. Jag hade andra skydd jag satte in i axlar och armbågar från en annan jacka. Jag kommer nog beställa bättre knäskydd senare oxå. Knäpuckar ingår inte heller så har du tänkt skrapa knän får du köpa ett par, de har på louis men de är ganska tunna. Men jag är nöjd, helt nöjd faktiskt. Dock köpte jag det en månad innan de sänkte priset 1000kr :huvet

hej lånar tråden lite gick in och kollade på ett sånt ställ som du har
det såg snyggt ut precis ett sådant som jag vill ha lite dekalkittat.
vad jag kan förstå så kan man få hem det för ca 2000:- riktigt bra pris !!
så frågan är hur är kvaliten/passform är du nöjd med ditt ?

Jag har ett sådant ställ. Var kanske lite i största laget, men det duger. Kvaliten tycker jag är bättre än förväntat, dubbla skinn på axlar, armbågar och rumpa. Innerfodret är riktigt tåligt och sömmarna är fina. Lädret är mjukt fint och tjockt. Dock så är skydden i stället i tunnaste laget, de får man nästan köpa till nya, tjockare. Jag hade andra skydd jag satte in i axlar och armbågar från en annan jacka. Jag kommer nog beställa bättre knäskydd senare oxå. Knäpuckar ingår inte heller så har du tänkt skrapa knän får du köpa ett par, de har på louis men de är ganska tunna. Men jag är nöjd, helt nöjd faktiskt. Dock köpte jag det en månad innan de sänkte priset 1000kr :huvet

Ok jag är 176 cm lång väger 75 kilo "normalbyggd" jag har kommit fram till att storlek 50 skulle kunnna passa vad tror ni om det ?
Eftersom du skriver att det var i största laget menar du stort i storlekarna så kanske 48 passar bättre ?

Jag vågar inte ge mig på råd här...Du får följa din magkänsla. Men jag tror 50 blir bra ändå. Man ska ju helst kunna ta av/på stället själv oxå. Själv hade jag gått ner lite i vikt efter det jag provade ställ här hemma tills dess jag fick louis ställ, så det var kanske därför det blev lite för stort, men det fungerar ändå tycker jag. Det kommer nog sitta bra till våren då man gått upp några kilo.

nu till en ännu svårare fråga, var hittar man en mc-handlare i malmö med omnejd som kan tänkas ha flertalet skinnställ hängandes fortfarande, var inne på mchuset idag och det jag kom fram till var att dainese ställ inte passar för min kroppsform, berik/arlen ness vet jag att de sitter bra men vill gärna testa fler märken.

jag har smala ben och skrapade upp knät när jag klotade eftersom skinnstället sitter löst på benen på mig~

:((((((((((((((((((((((((

Hur bar du dig åt då? Jag menar, skinnet sitter väl runt benet även om det sitter löst.

nu till en ännu svårare fråga, var hittar man en mc-handlare i malmö med omnejd som kan tänkas ha flertalet skinnställ hängandes fortfarande, var inne på mchuset idag och det jag kom fram till var att dainese ställ inte passar för min kroppsform, berik/arlen ness vet jag att de sitter bra men vill gärna testa fler märken.

Bröderna Hörbergs i Lödde brukar ha rätt många hängade, go there. Jag tror de har Spyke och Clover samt Lindstrands. :tummenupp

det var kött mot asfalt, ovanför knäskålspucken sitter det nått slags resårtyg istället för skinn, och eftersom byxorna var för stora trycktes puckeln undan så bara tyget låg mellan asfalt och knäskålen, sen slets tyget sönder :/

är ditt ställ lite stort och är du rädd att skydden glider vid en vurpa så kan du köpa en safety-väst från tex dainese. Du tar ut dina skydd ur stället och har västen innanför.
Mycket billigare att köpa västar i lite olika storlekar än skinnställ.

jacket-wave-v2_neck_front.jpg

Last edited:
jag tycker du först och främst ska ta tag i det egentliga problemet, att du går upp och ner i vikt som en jojo. Det är inte hälsosamt, ta hand om din kropp så att du får en stabil vikt(minskning/ökning).

är ditt ställ lite stort och är du rädd att skydden glider vid en vurpa så kan du köpa en safety-väst från tex dainese. Du tar ut dina skydd ur stället och har västen innanför.
Mycket billigare att köpa västar i lite olika storlekar än skinnställ.

jacket-wave-v2_neck_front.jpg
Har precis skaffat en sån där väst och kan verkligen rekomendera den. Sitter som en smäck och är väldigt smidig att röra sig i, märks knappt att man har den på sig.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage