Löst gashandtag. Vad gör jag åt det?

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Finner det otroligt att nåt skulle ha hänt. Båda vänster o höger reglage var ju likadana. Jag hade nog inte märkt innan bara. Det är iaf åtgärdat nu.

Hoppade allt vad tejp o dylikt heter o byggde nya "stift" som numera låser reglagen i det tilltänkta hålen i styret. Att de stiften saknas är avsiktligt gjort av nån tidigare ägare, det är jag helt säker på. But why? Kanske suttit nå annat styre på hojen vid nåt tillfälle utan dessa hål? Who knows?

Stor bonus med detta var att jag mig tiden att riva ner blinkersbrytaren i beståndsdelar som kändes hemsk. Knastrig o jävlig, full med vägdamm och blinkersåterställningen kunde man inte lita på att den alla ggr fungerade. Var inne på o köpa ny men nu var jag ju halvvägs så det var lika bra o kika på den. Efter en stunds pillande var allt kanon och "gör det själv"-kontot fick sej en boost.

Har nämnt det i annan tråd men jag nämnder det igen. Jag brukar använda Swedols smörjfett för marint bruk i mycket jag gör och det gjorde jag nu med till blinkersbrytaren. Sen gör det ju inget att det är billig skit heller. Övertygad om att det är ett bättre smörj än mycket annat till fordon och särskilt till våra kära motorcyklar. Litet tips bara.


Tusen tack för att ni tagit er tid!
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Styren har i olika dimentioner på styr ändar och i överfallen klämfästen, har Ts köpt ett styre med smalare ändar än original så kommer detta bekymmer.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
JIS = Japanese Industrial Standard. och sådana skruvar finns lite överallt på i allafall dom äldre hojarna. Eftersom dom inte är vanliga så har ju folk i alla tider använt fel mejslar.
Både mejslar och bits finns på Ebay så det är bara att beställa därifrån.

Här är skillnaden på Philips och Jis

View attachment 448812

Bra illustrerat. Men visst är det märkligt att jag inte i Sveriges huvudstad inte kan åka och köpa såna mejslar överhuvudet taget. Man har ju dragit sönder de där mässingsskruvarna sen man var tolv år gammal.....
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top