Löst gashandtag. Vad gör jag åt det?

Finner det otroligt att nåt skulle ha hänt. Båda vänster o höger reglage var ju likadana. Jag hade nog inte märkt innan bara. Det är iaf åtgärdat nu.

Hoppade allt vad tejp o dylikt heter o byggde nya "stift" som numera låser reglagen i det tilltänkta hålen i styret. Att de stiften saknas är avsiktligt gjort av nån tidigare ägare, det är jag helt säker på. But why? Kanske suttit nå annat styre på hojen vid nåt tillfälle utan dessa hål? Who knows?

Stor bonus med detta var att jag mig tiden att riva ner blinkersbrytaren i beståndsdelar som kändes hemsk. Knastrig o jävlig, full med vägdamm och blinkersåterställningen kunde man inte lita på att den alla ggr fungerade. Var inne på o köpa ny men nu var jag ju halvvägs så det var lika bra o kika på den. Efter en stunds pillande var allt kanon och "gör det själv"-kontot fick sej en boost.

Har nämnt det i annan tråd men jag nämnder det igen. Jag brukar använda Swedols smörjfett för marint bruk i mycket jag gör och det gjorde jag nu med till blinkersbrytaren. Sen gör det ju inget att det är billig skit heller. Övertygad om att det är ett bättre smörj än mycket annat till fordon och särskilt till våra kära motorcyklar. Litet tips bara.

Tusen tack för att ni tagit er tid!

Last edited:
Styren har i olika dimentioner på styr ändar och i överfallen klämfästen, har Ts köpt ett styre med smalare ändar än original så kommer detta bekymmer.

JIS = Japanese Industrial Standard. och sådana skruvar finns lite överallt på i allafall dom äldre hojarna. Eftersom dom inte är vanliga så har ju folk i alla tider använt fel mejslar.
Både mejslar och bits finns på Ebay så det är bara att beställa därifrån.

Här är skillnaden på Philips och Jis

View attachment 448812

Bra illustrerat. Men visst är det märkligt att jag inte i Sveriges huvudstad inte kan åka och köpa såna mejslar överhuvudet taget. Man har ju dragit sönder de där mässingsskruvarna sen man var tolv år gammal.....

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back