Löst bromsok efter service

moestberg skrev:
2259907 Låter ju bra... Jag tänker definitivt inte betala det pris jag fick på servicen. Däcket tänker jag inte betala ett öre för om de inte byter ut det mot ett nytt. Bromsoket vet jag ju inte vad som är fel. Jag kommer inte bli förvånad om de säger att "så ska det vara". Grejen är ju att det inte skramlade o lät före servicen...

Uppenbarligen är det ju nåt som hänt med oket, bara att kräva en förklaring. Gällande däcket så har dom ju uppenbarligen passat på att blåsa dig, det där är nåt gammalt skit dom haft liggande. Prata direkt med Elisabeth som äger firman, hon är bra att ha och göra med.

Har haft ganska mycket med Motobikers att göra, och det är blandade känslor. Dom har vart schyssta och lånat ut specialverktyg till Triumph till mig på helger osv. Men jag skulle aldrig i mitt liv lämna in nåt på deras verkstad igen, och det har jag sagt åt dom. Har hänt helt bizarra saker för folk som lämnat in sina prylar där.

Hoppas det löser sig!

moestberg skrev:
2259641 Det är hela oket som sitter löst. Grejen är att jag inte ens vet om de bytt belägg..!
Jag frågade vad som hade gjorts på servicen men det hade de ingen koll på...

Haha, vilket ställe... :hihi

Det kan ju ha varit så att oket kärvade innan och att de filade upp det lite väl mycket i sina försök att göra rent. Vid det här laget hade jag åkt tillbaka och pratat med dom.

selin skrev:
2259942 Uppenbarligen är det ju nåt som hänt med oket, bara att kräva en förklaring. Gällande däcket så har dom ju uppenbarligen passat på att blåsa dig, det där är nåt gammalt skit dom haft liggande. Prata direkt med Elisabeth som äger firman, hon är bra att ha och göra med.

Har haft ganska mycket med Motobikers att göra, och det är blandade känslor. Dom har vart schyssta och lånat ut specialverktyg till Triumph till mig på helger osv. Men jag skulle aldrig i mitt liv lämna in nåt på deras verkstad igen, och det har jag sagt åt dom. Har hänt helt bizarra saker för folk som lämnat in sina prylar där.

Hoppas det löser sig!

Jag ska prata med Elisabeth, tack för tipset!
Synd att man inte visste vad de hade för rykte innan man lämnade in maskinen...

Lugn skrev:
2260183 Haha, vilket ställe... :hihi

Det kan ju ha varit så att oket kärvade innan och att de filade upp det lite väl mycket i sina försök att göra rent. Vid det här laget hade jag åkt tillbaka och pratat med dom.

Ja ja, klart jag ska prata med dom! Försökte få tag på dom i torsdags redan men de hade stängt.

Nu har jag varit där. Däcket skulle de byta utan problem.
Glappet med oket menade dom kunde vara att det varit skit där förut så det var därför det inte var nåt glapp, sen när de gjorde rent det o satt tillbaka då var det värsta glappet för att skiten var borta... Jag tycker det låter som en jävligt dålig förklaring. När jag köpte hojen för en månad sen (och före servicen) så var det absolut inget glapp och det är inte heller nåt glapp fram.
Det glappar riktigt mycket och det kan inte bero på att det var skit där förut.

moestberg skrev:
2262498 Nu har jag varit där. Däcket skulle de byta utan problem.
Glappet med oket menade dom kunde vara att det varit skit där förut så det var därför det inte var nåt glapp, sen när de gjorde rent det o satt tillbaka då var det värsta glappet för att skiten var borta... Jag tycker det låter som en jävligt dålig förklaring. När jag köpte hojen för en månad sen (och före servicen) så var det absolut inget glapp och det är inte heller nåt glapp fram.
Det glappar riktigt mycket och det kan inte bero på att det var skit där förut.

Kolla med leverantören då? Kanske kan hjälpa dig?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg