Lösenordsproblem XP.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Nu har man skitit i det blå skåpet.
Nu har det gått och blivit så att under mina små äventyr med installationen av denna lilla XP datortill mitt lilla Nätverk så lyckades Lösenordet att ändras.
Det roliga i det hela är att jag inte har något minne av att den någon gång frågade om ändringen utan efter en omstart så gick det inte att logga in.
Någon som har några bra tips eller ere bara att lämna in den till Firmans IT avdelning efter helgen och låta dom brottas med den?

Prova Admin/Administratör/Administrator .

Både som User och lösen.

Kan du få ner "Tech 182 Bart PE" eller ERD Commander på nån annan burk och bränna ut det på en CD så är det bara att boota på den och byta...

Denna lilla Lifebook 1620 har ingen CDläsare tyvärr. Sicket skit. Har ju en massa mysmusik till festen ikväll på burken.

Har du dribblat och fått maskinen knuten mot ett AD (eller annan katalog tjänst)?.
I sånna fall så är det ju passordet för den administrator som du ska använda dig av.

Ingen cd skriver du...
Du kan möjligen tanka ner en live-cd fast för usb sticka och boota ifrån. Om du googlar
lite så finns det skräddarsydda linux distar för att ta bort just windows passord.

Edit: Möjligen så kan du även installera linux parallellt med windows på burken och
sedan montera windows partitionen och på så sätt komma åt musiken så att du
kan rädda kvällen.

Last edited:
Om du ändrat så datorn är med i en workgroup istället för en AD-domän kan du inte längre logga in på AD-kontot utan måste ha lokaladmin-lösenordet.

Det finns ju verktyg för att sätta nytt lokaladminlösen om så krävs.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg