Lösenorden sparas inte i IE - tips

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Har ett problem som jag inte stött på innan och som jag inte kan rätta till själva. Det är som så att jag ställt in i INternet Explorer att den ska spara lösenorden som jag skriver in. När jag sen kommer till en sida och skriver in lösenordet och får jag upp en ruta jag ska bekräfta om jag vill spara och då klickar jag självklart OK. Sen när jag går tillbaka till sidan nästa gång så kommer inte lösenordet upp även om jag påbörjar skrivningen.

Samma sak gäller i www adressfältet. När man skriver in där så ska det komma upp alternativ när man börjar skriva in, men så är inte fallet.

Har ni några tips

Pettersson skrev:
Ladda ner Mozilla Firebird.

Mozilla/Netscape är jag inte intresserad av, liksom Opera.... Finns en del sidor som jag använder mig av inom jobbet som inte fungerar i de...

tjena!

jag har win 2ooo pro, kör IE 6 och undrar hur man gör för att ändra sin inställning att spara lösenord vid inloggningar på olika sidor?

Jag har tackat nej till det en gång, men vill nu ha tillbaka det.

//Mark

Gå in på Tools - Internet Options - Content och välj sen Autocomplete. Där finns en "Prompt me to save passwords".

Mark skrev:
tjena!
jag har win 2ooo pro, kör IE 6 och undrar hur man gör för att ändra sin inställning att spara lösenord vid inloggningar på olika sidor?
Jag har tackat nej till det en gång, men vill nu ha tillbaka det.
//Mark

Hade en svensk XP som trots att allt var iklickat inte sparade lösenord eller autocompletade. Buggigt värre.
Lösningen för egen del var att kasta ut den svenska versionen ochin med engelsk XP istället.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...