Lösa ut licens

JohanR1

Väntar på andra tider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Är det inom 5 år man behöver lösa ut licensen för att inte behöva gå om licenskursen? Hörde någon som pratade om att det var ändrat. Hur ligger det till?

/Johan

Enligt reglementet för 2007/2008 måste man ha deltagit i en RR-tävling de senaste 5 åren för att behålla sin licens. Det räcker alltså inte med att lösa ut den.

A-förare som inte tävlar på 3 år blir automatiskt nerklassade till B-förare.

Ahh ok. Då har jag nog fattat fel från början. Gick kursen våren 04 och då får det bli till att anmäla sig till ny licenskurs i vår. Trodde att jag hade 5 år på mig att lösa ut den, men så verkar fallet inte vara.

Kontakta någon på SVEMO... Då får du nog helt rätt svar. Sen har säkert sandis rätt men just i case :tummenupp

Jag fick också för mig att de var 5 år utan att lösa ut licensen..
BTW tog också licens 04 :)

Last edited:
Som jeg husker det (var på kurs i juni '07), så har man 5 år efter man har varit på kursen, innan man skal löse ut licensen (sista chanc, man kan ju göra det før :) ).

Det är ju liten svärt att ha' tävlet innom 5 år om man inte har löst ut sin licens forut

stämmer nog jävligt bra...
Kopplar du till dena kanske? de e i alla fall jag haha
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=4471

De va tider de... Ja lite mer kanske hehe
Jag kommer ihåg att du fick bassning i besiktningen för din tillplattade colaflaska som du hade som uppsamlingskärl, detta borde ha varit ditt första race på LMS. Det låg i magkåpan och var platt som en sill. Inga 0,5 dl där inte. :D

Om inte mitt elefantminne är helt ute o cyklar, så av någon anledning kopplar jag ihop dig med en på kursen i Linköping. Du har lite mer fart nu för tiden, eller? :)
I år har Sunkan bromsat 10 meter senare och ibland kommit lika många meter längre ut i sandfållorna jämfört med förra året.

Last edited:
Jag kommer ihåg att du fick bassning i besiktningen för din tillplattade colaflaska som du hade som uppsamlingskärl, detta borde ha varit ditt första race på LMS. Det låg i magkåpan och var platt som en sill. Inga 0,5 dl där inte. :D

Satan vilket minne, klart imponerad...
:D :D haha japp de va första racet... Jädrar va nervös jag var för de där.
Trodde jag aldrig skulle få köra. Första besiktningen nånsin de va svettigt...

I år har Sunkan bromsat 10 meter senare och ibland kommit lika många meter längre ut i sandfållorna jämfört med förra året.

Skam den som ger sig haha!

Last edited:
Hellre klia sig i skrevet framför datorn än att utsätta sig för total förnedring efter att man har kravlat ur gruset... :hihi
En krasch kan aldrig bli någon typ av förnedring, däremot kan en regndans i ren frustration efter ett misstag vara kul att se ;)

Satan vilket minne, klart imponerad...
:D :D haha japp de va första racet... Jädrar va nervös jag var för de där.
Trodde jag aldrig skulle få köra. Första besiktningen nånsin de va svettigt...
Mest en slump att jag kom ihåg det för jag stod rakt bakom dig.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna