Lösa kullager-kulor,finns sprängskiss för GSXR 96:a?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Mitt första riktiga mekjobb kanske slutar i katastrof... :gnissla

Har haft problem med kamkedjan och plockt ut motorn ur ramen. Nu när jag skulle sätta tillbaka motorn hittade jag nåra små kulor i olika storlekar på govlet :död

Ungefär 3 st. lite större (ca 4 mm i diameter) o en pytte liten kula (ung. 1-2 mm diameter). Har faktiskt ingen aning om var dom kom från :huvet .

Finns de sprängskisser även över min hoj tro?
Om nån vet vad sprängskiss heter på eng. så kan ju det oxå vara till hjälp för då kanske jag kan söka reda på en sån själv.

Tack för alla svar på förhand!

Mark

Perfa! :tummenupp

Har kikat där lite precis. Ser att bildkvaliteten är sådär bra. Nåt man får leva med verkar det som.
Du har PM fresten :kär

Ingen som vet med sig var det brukar sitta kullagerkulor på en gixxer?
Just vid den där "pinnen" som trycker på den andra långa pinnen som går genom motorn, ska de ju sitta en liten kula om jag inte missminner mig. Ja, den som vrider sig. Nån som inte förstod? :rolleyes:
Jag har lossat på diverse prylar som krävs för att komma åt kamkedjan. Tyvärr utan att hitta nåt fel eller plats för lösa kulor eller kullager.

Kedjan ser bra ut. Kamkedjesträckaren fungerar. Kuggen ser alla bra ut :gnissla

Idag ska jag ut o segla med borsan, de är kanske segling jag borde pyssla med ist. :gråta

säg till om du behöver lager av något slag till bra pris

SMoto skrev:
säg till om du behöver lager av något slag till bra pris
Ja, det är inte alls omöjligt. Vet bara inte var det ska sitta. Känner mig lite :kocko i motorn just nu.

Mark skrev:
Ungefär 3 st. lite större (ca 4 mm i diameter) o en pytte liten kula (ung. 1-2 mm diameter). Har faktiskt ingen aning om var dom kom från :huvet

Lösa kulor finns det inte i en fungerande gixxer-motor, inte ens om man meckar isär den. Kullagerkulor finns det iofs i kullagren - som måste gå sönder för att lösa kulor ska rulla ut på golvet. På choke-axeln på förgasarna (om du har sådana) finns det två kulor. På fotpinnarna finns det fjäderbelastade kulor. På tanklocket finns det en kula.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back