Lördagstur med hmck

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
ja 4 stycken!!!
Klen uppslutning i dag. Enligt ordförande var orsaken dåligt väder, (vilket vi fick erfara bitvis) samt att kl 11 dagen efter är tydligen många hälsingar ej dugliga att köra hoj. :fyllisar

Iaf hade vi en trevlig tur som gick genom Enånger-Trönö-Bollnäs. Ett lunchstopp på max satt fint, även om en del var mesiga nog att äta kycklingsallad istället för en fet burgare :lol

Hemvägen gick via Rengsjö-Växbo-Norränge-Östansjö och slutligen över nianfors. Här mitt ute i skogen träffade vi för övrigt på två söderhamnare som hade råkat ut för problem. Ett kedjelås hade tydligen gått sönder. Ytterligare en anledning till att använda NITADE LÅS till våra cyklar och inte kedjelås? :rolleyes:

Härligt tempo i dag och underbara vägar. Undertecknad med min gammelninja och kärringliknade teknik hann nästan ikapp "gubbarna" med deras nya R1:or :hihi Närmare 30 mil hann vi ju faktiskt avverka i dag!

Tack för en trevlig dag. Ser gärna att vi blir fler på nästa tur.
johan/ blivande hmck medlem. :banana

Bifogat

• IMG_0048.JPG
    IMG_0048.JPG
    106.7 KB · Visningar: 67
  • IMG_0049.JPG
    IMG_0049.JPG
    108.8 KB · Visningar: 75
  • IMG_0050.JPG
    IMG_0050.JPG
    114.2 KB · Visningar: 72
  • IMG_0051.JPG
    IMG_0051.JPG
    107.3 KB · Visningar: 65
Last edited:
Lörtur

Bilder
1 Samling kl 11
2 Adrian äter nyttigt
3 Einar äter mindre nyttigt

Bifogat

• Lörtur + lelles 015.jpg
    Lörtur + lelles 015.jpg
    139.7 KB · Visningar: 52
  • Lörtur + lelles 014.jpg
    Lörtur + lelles 014.jpg
    132.8 KB · Visningar: 54
  • Lörtur + lelles 010.jpg
    Lörtur + lelles 010.jpg
    130.6 KB · Visningar: 61
Lörtur

En till bild
Kedjeproblem

Bifogat

• Lörtur + lelles 016.jpg
    Lörtur + lelles 016.jpg
    129.3 KB · Visningar: 79
Lars.. Kan det vara jag som är nyss hemkommen från krogen (mycket troligt) som ser jävligt suddigt.. eller så är det du som har väldigt dålig upplösning på kameran på bild 1 hehe :hihi

Last edited:
jojon80 skrev:
2338505 Lars.. Kan det vara jag som är nyss hemkommen från krogen (mycket troligt) som ser jävligt suddigt.. eller så är det du som har väldigt dålig upplösning på kameran på bild 1 hehe :hihi

Jaja Det här med datorer och kameror är inte min grej.:argpådato Men mc-körning behärskar jag hyfsat:D

Ny tur i dag med johan Kl11.30

//Lars

GasLars skrev:
2338628 Jaja Det här med datorer och kameror är inte min grej.:argpådato Men mc-körning behärskar jag hyfsat:D

Ny tur i dag med johan Kl11.30

//Lars

Tyvärr så tillhör jag kategorin " icke körduglig " i dag. :fyllisar :hihi

Posta lite fler bilder om det vart några roliga

/johan

Lördagstur

Här kommer några bilder från våran lördagssväng. Underbar tur, Lars fixar vägar så att man kan vara lycklig en hel vecka.:tummenupp
Vi hade hoppas på en eller annan sundsvallare, Abloy du måste hänga med oss någon gång.

Får inte till bilderna, försöker i möra

Last edited:
MC TUR till Kälarne

Så här glad är man efter en 45 mil lång mc tur :D

Hudik- S-vall-Kälarne-bräcke-ånge-ljusdal-Hudik

Bifogat

• 01855.JPG
    01855.JPG
    95.5 KB · Visningar: 46
  • 01675.JPG
    01675.JPG
    138.6 KB · Visningar: 42
  • 095.JPG
    095.JPG
    137.7 KB · Visningar: 57
  • 011.JPG
    011.JPG
    127.6 KB · Visningar: 60
Last edited:
hudiksvall skrev:
2353602 Här kommer några bilder från våran lördagssväng. Underbar tur, Lars fixar vägar så att man kan vara lycklig en hel vecka.:tummenupp
Vi hade hoppas på en eller annan sundsvallare, Abloy du måste hänga med oss någon gång.

Visst ska jag hänga med någon gång. Har blivit lite klent med hojåka denna vecka, bara 110 varv runt mittsverige och två små cruisingsvängar till Delsbo och Kälarne (60 mil):tummenupp

jojon80 skrev:
2359245 Okej då. Då postar jag en bild på min nya pärla. Nu blir vi en till R-cykel på turerna! :tummenupp

Min zx7r är för övrigt till salu för rätt pris. Se annons på
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38436 *SÅLD*

Det är bara att konstatera att vi har det j**ligt skoj på våra turer. :D
I tisdags stötte vi på farbror blå som hade gett sig f*n på att sabba vårt snitt. Som tur var så försvann dom efter 4 mil:arsele . Genom att använda gasrullen på ett effektivt och förnuftigt sätt lyckades vi rädda snitt hastighet och tid:tummenupp
Kom igen på Lördag. Vi tar en liten tur vid 08,00 för att sedan ansluta oss till Söderhamns kortegen vid 10,30.
Det måste väl finnas lite folk häromkring som vill använda hojarna:squid

aprilia skrev:
2367805 Det är bara att konstatera att vi har det j**ligt skoj på våra turer. :D
I tisdags stötte vi på farbror blå som hade gett sig f*n på att sabba vårt snitt. Som tur var så försvann dom efter 4 mil:arsele . Genom att använda gasrullen på ett effektivt och förnuftigt sätt lyckades vi rädda snitt hastighet och tid:tummenupp
Kom igen på Lördag. Vi tar en liten tur vid 08,00 för att sedan ansluta oss till Söderhamns kortegen vid 10,30.
Det måste väl finnas lite folk häromkring som vill använda hojarna:squid
Händer mycket i Söderhamn denna helg: Stans snabbaste ikväll tror att det börjar 18.00.
:tummenupp Kortegen på lördag.
:D Banåkning på söndag.F15. Pratade med Stefan Svärd, 073-0221140, som är ansvarig. Info från honom var att gathojar & oreggade:squid skulle förmodligen köra i samma grupp, 15 min pass med början kl. 11.30 men besiktning skulle ske mellan 08.00 - 10.00. Blir förmodligen 4 körningar till en kostnad av 350:-, tyvärr finns det ingen tillgång till el om man vill använda däcksvärmare.
Kolla in deras hemsida: www.flygstadenracing.tk :yoparty :yoparty

Lörtur 12/8

Ja då var det dags igen för en mc-tur

Avfärd Möljen kl 08.00 något senare hämtar vi Adrian i delsbo för vidare färd mot Mc-kortegen i söderhamn via Kalvstigen

Sen blir det kräftor och nånting lättdrucket.

Häng med snart är sommaren slut:)

Vi skulle gärna vilja se JoJon;s R6a i verkligheten:D

GasLars skrev:
2369043 Ja då var det dags igen för en mc-tur

Avfärd Möljen kl 08.00 något senare hämtar vi Adrian i delsbo för vidare färd mot Mc-kortegen i söderhamn via Kalvstigen

Sen blir det kräftor och nånting lättdrucket.

Häng med snart är sommaren slut:)

Vi skulle gärna vilja se JoJon;s R6a i verkligheten:D

Ni ska få se den snart! på ett hjul. jag lovar!! :yoparty

Hojkörning

1 Vi blev några stycken fast det var tidigt
2 Eje var med som vanligt
3 Så här ska ett Michelin däck se ut inga gubbar kvar på kanten (Adrian)
4 Tillbaka på Möljen 30 mil senare. Nyvaken Thillberg nästa gång ska jag också med.

Bifogat

• 01035.JPG
    01035.JPG
    121.7 KB · Visningar: 39
  • 01135.JPG
    01135.JPG
    122.3 KB · Visningar: 36
  • 02045.JPG
    02045.JPG
    119.9 KB · Visningar: 51
  • 01845.JPG
    01845.JPG
    107.9 KB · Visningar: 44
Last edited:
Lörtur Till Valbo

Lördagstur till SMC Gävleborgs årsmöte då ska två ivriga sporthojsåkare väljas in i styrelsen.

Vi ser fram emot nästa års körningar både på väg och bana med dessa två i spetsen:tummenupp

Avf möljen kl 11.30 beroende på väder

//Lars

banåkning

I möra Lördag drar vi i väg mot Härnösand för att jojna nrs och några härligt kurviga mil på bana. Möljen 08,00 Gas lars är föråkare, kann man hoppas på strömmingen? hur som helst denna lördag kann bara bli bra..
Längtar redan till våren så att man kan ta licensen så att man kan vara med o leka på tisdagarna:yoparty

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla