Lördagsfundering

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Här finns ju massor med kunskap och teorier (kanske speciellt en lördagskväll som denna), så jag tänkte höra med er om min teori.

Kan man röntga trisslotter för att se om det är någon vinst på dem? Att använda en stark lampa för att lysa igenom dem går ju knappast men idag finns det ju avancerad röntgenutrustning, skiktröntgen osv borde inte en sådan kunna se siffrorna på lotterna utan att man behöver skrapa den?

Kanske en fin affärsidè för någon kioskägare ;)

Nej, för att det skulle va möjligt skulle du behöva ha siffrorna i ett annat material eller liknande och det är ju bara tryck.

*edit* skillnader i densiteten i materialet i siffrorna skulle synas om det va va så. Men ganska säker på att det bara är tryck och då är skillnaderna för små.

Last edited:
Lite klurigt det dära, tål att funderas på.. jag hade en annan sak som gör att jag har svårt att sova om natten och det är mina funderingar på dem som sitter i rullstol.. Säger man när man träffar en kompis som sitter i rullstol.. jasså, e det här du står och väntar. Eller... jasså, e det här du sitter och väntar. ja eller tvärt om då. Säger den rullstolsbundna att jag står vid pelaren på storgatan och väntar, eller jag sitter vid pelaren på storgatan och väntar... Stora frågor som säkert är enkla för den som vet...

Ingen aning,men i min kreativa period i min ungdom när pengar utan arbete inte var annat än det just jag förtjänade så tillbringade man några kvällar i veckan vid alla sådana automater med 21-lotter som fanns då och ryckte ut för en tia ungefär.

De lotter som det inte var vinst på tog man med och delade med hjälp av rakblad,sedan skar man ut och fixade 100 spänn i vinst på en 4-5 stycken och helgen var räddad,lite papperslim och fantasi var allt som behövdes.

Så du är kanske något på spåret och har förklarningen till att jag ibland vinner 25 spänn på tristlotterna.

Henrik

Hmm ja klippa å klistra funkar ju inte på trisslotter då de ju har en kontrollruta också, man kanske skulle skicka in frågan till mythbusters...

Hmm ja klippa å klistra funkar ju inte på trisslotter då de ju har en kontrollruta också, man kanske skulle skicka in frågan till mythbusters...

Nä,dom fixade det på 21-lotterna med efter ett tag,sista dragrutan längs upp stod det tryckt vad lotten hade för totalsumma.

Efter ett halvår ungefär fick man springa..he he,good times. :)

Henrik

Jag vann 10000 på att göra så...fanns ett ställe där lotterna låg obevakade, dom är ju ändå uppmärkta med serienr så om man snor alla o skrapar är man ju körd, men iaf, de låg där så man kunde stå o syna dom ganska ostört.
Så plockade med mig lite smörpapper och en stark ficklampa, sen lyser man igenom och kan precis tyda på smörpappret med lite flyt. Beror lite på hur tjockt dedär skraplagret är..

Lite klurigt det dära, tål att funderas på.. jag hade en annan sak som gör att jag har svårt att sova om natten och det är mina funderingar på dem som sitter i rullstol.. Säger man när man träffar en kompis som sitter i rullstol.. jasså, e det här du står och väntar. Eller... jasså, e det här du sitter och väntar. ja eller tvärt om då. Säger den rullstolsbundna att jag står vid pelaren på storgatan och väntar, eller jag sitter vid pelaren på storgatan och väntar... Stora frågor som säkert är enkla för den som vet...

Här krävs ett stort mått PK. Du skall säga; här befinner du dig väntandes. Rullstolskillen säger förmodligen jag väntar vid pelaren på Storgatan.:fakta

PK? Förlåt att jag snodde tråden men jag tänkte på just lördagsfunderingar...
På min tid betydde det Privat Knullare men det kan väl inte vara det han menar?

Ajdå... då sprack den teorin. men på nåt sätt måste det ju gå, och den som kommer på hur han blir rik :D

Ajdå... då sprack den teorin. men på nåt sätt måste det ju gå, och den som kommer på hur han blir rik :D

För något år sedan var det väl någon kioskägare som hade kommit på att vinstlotterna hade lite smalare ram på ena sidan (eftersom dom körs i en egen serie och blandas in senare)

Han hade väl hunnit skrapa alla trisslotter i sin butik och gett sig ut på jakt i dom andra butikerna också.

Miljonär blev han inte men han drog in en rejäl slant på det

Ja hur som helst så lär det ju bara vara en tidsfråga innan det är möjligt att scanna dem. Undrar hur framtidens trisslotter kommer att se ut...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg