Lördagsåkning med Zeb, Emmi & MrGooFy

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
På väg hem från Gotland stannade jag till i Jönköping och det visade sig att två JSM:are precis skulle ge sig av mot GBG. Mötte upp med dem och planerade en rutt som enbart bestod av tämligen tunna streck på kartan. Lyckade pricka in magiskt bra vägar och hade en höjdardag. I Borås kom MrGoofy glidandes när vi stod och lapade sol på torgen. Tog några bilder vid ett stopp en stund senare:

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    58.9 KB · Visningar: 707
Don Quixote skrev:

... Mötte upp med dem och planerade en rutt som enbart bestod av tämligen tunna streck på kartan. Lyckade pricka in magiskt bra vägar och hade en höjdardag...

Vilka vägar tog ni? Själv brukar jag köra mellan Göteborg och Åtvidaberg emellanåt och då har jag tagit vägen över Dannike och Gällstad mellan Borås och Jönköping, men den vägen börjar bli full av tjälskott så det är dags att byta. Finns det fina vägar (som man dock kan köra undan några mil på) NORR om riksväg 40?

Seizure Later, kaffe tar man ju gärna efter en sväng. Skulle vara sköj o ta samma runda som du, jag & Chilly flängde runt förra året. Skall "bara" lacka färdigt hojen och så....

/Markku

Det är klart, rundan kan vi ta, den vägen är ju riktig kul! Länge sen man hörde av dig, mycket att göra på nya jobbet?

Seizure Later skrev:
Det är klart, rundan kan vi ta, den vägen är ju riktig kul! Länge sen man hörde av dig, mycket att göra på nya jobbet?
Härligt!
Mycket att göra? Bara förnamnet, det är hur mycket som helst att göra. Håller precis på och förbereder inför Bikedagarna 26-27/4.
Har rest i tre månader och besökt handlare från Gävle ner till Malmö.
Men som sagt, ser fram emot turen igen!
Vi får snacka mer senare. Hörs!

/Markku

Markku skrev:
Härligt!
Mycket att göra? Bara förnamnet, det är hur mycket som helst att göra. Håller precis på och förbereder inför Bikedagarna 26-27/4.
Har rest i tre månader och besökt handlare från Gävle ner till Malmö.
Men som sagt, ser fram emot turen igen!
Vi får snacka mer senare. Hörs!

/Markku

Tjenare,,, Om du tycker att det e för jobbigt så kan vi byta,, :tummenupp

Re: Re: Lördagsåkning med Zeb, Emmi & MrGooFy

R400 skrev:
Vilka vägar tog ni? Själv brukar jag köra mellan Göteborg och Åtvidaberg emellanåt och då har jag tagit vägen över Dannike och Gällstad mellan Borås och Jönköping, men den vägen börjar bli full av tjälskott så det är dags att byta. Finns det fina vägar (som man dock kan köra undan några mil på) NORR om riksväg 40?

Vi körde från Jönköping-Månsarp-Bondstorp-N. Unnaryd-Göingstorp-Gällstad-Vegby-Borås-Rävlanda-Hällingsjö-Lindome-Kungsbacka.

Skitbra vägar, inte ett tjälskott, inte ett gruskorn och perfekt asfalt. Och maasssaaa kurvor! :rock

Re: Re: Re: Lördagsåkning med Zeb, Emmi & MrGooFy

Emmi skrev:
Vi körde från Jönköping-Månsarp-Bondstorp-N. Unnaryd-Göingstorp-Gällstad-Vegby-Borås-Rävlanda-Hällingsjö-Lindome-Kungsbacka.

Skitbra vägar, inte ett tjälskott, inte ett gruskorn och perfekt asfalt. Och maasssaaa kurvor! :rock

Dessutom fick jag kört Disco-Kawan! :crash Gick bra förutom att jag knappt kunde koppla för handtaget var så långt ut och kedjan var så gammal att den börja rassla så fort man drog på...*reta Don Q* :brynad

Don Quixote skrev:
På väg hem från Gotland stannade jag till i Jönköping och det visade sig att två JSM:are precis skulle ge sig av mot GBG. Mötte upp med dem och planerade en rutt som enbart bestod av tämligen tunna streck på kartan. Lyckade pricka in magiskt bra vägar och hade en höjdardag. I Borås kom MrGoofy glidandes när vi stod och lapade sol på torgen. Tog några bilder vid ett stopp en stund senare:
Tycker jag känner igen dendära korsningen och dom hojarna... Ni körde möjligtvis inte om en stackars lördagsåkande röd-blå CBR 600 med Blåvitt skinnställ och ryggsäck som tog felaktigt vänster i korsnignen (där ni stannade) och blev tvungen att vända...
det var jag! :tummenupp :D

Re: Re: Lördagsåkning med Zeb, Emmi & MrGooFy

The_Wanderer skrev:
Tycker jag känner igen dendära korsningen och dom hojarna... Ni körde möjligtvis inte om en stackars lördagsåkande röd-blå CBR 600 med Blåvitt skinnställ och ryggsäck som tog felaktigt vänster i korsnignen (där ni stannade) och blev tvungen att vända...
det var jag! :tummenupp :D

Jodå det där stämmer nog ganska bra, jag är rätt säker på att vi körde om en cbr innan vi stannade vid korsningen.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing