Lördag 2 april?

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
Av det som hände igår med polisen vill jag bara säga några ord och hoppas att ingen tar illa upp!! (Ni som var där vet vad det handlar om)

Nedanstående text har jag även skrivit till Riskokarna!

Tänker ni på att allt som skrivs här är offentligt?

Helt onödigt att göra en sån stor sak av en SIMPEL poliskontroll! Polisen har jobb att sköta och det är inte mer med det.. Tjafsar man emot polisen så får man ju också vara beredd att ta konsekvenserna.. lika så om man kör olaglig fordon!

Snälla alla, FÖRSÖK att hålla en bra relation med polisen så vi slipper otrevliga poliser som tror att vi är några Outlaws som hatar poliser.
Alla och allas plånböcker gynnas av det!! :tummenupp

Tänk även på att vi faktiskt representerar ett gäng MC kompisar när vi bär på våra tröjor och INGEN vill ha dåligt rykte och förknippas med ett gäng Outlaws till bikers!!!

Last edited:
Ne jag ser ingen anledning att tjafsa om detta öht men samtidigt så kan jag ju inte låta bli att tycka att om man inte upplevde vederbörande på plats så anser jag iaf att man inte ska uttala sig utan att jag ska behöva förklara allt i detalj.
Speciellt inte för en person som jag inte känner och ännu mindre har träffat.

Det är väl klart som korvspad att om man som jag har felaktigt byggt om hojen får ta smällen när den kommer utan att diskutera.

Dock hade hela gänget precis startat upp hojarna och vi var överens om att jag skulle vara försteman varför jag stod först i kön.
Precis när vi ska rulla iväg glider alltså denna högst märkliga individ upp och parkerar framför oss, kliver av och börjar direkt att anmärka på att jag inte har någon skylt varpå jag vänligt och trevligt förklarar att jodå det har jag visst.
Men om man närmar sig mig snett framifrån till höger så ser man inte skylten på en MC oavsett placering.
Personen ifråga stod sedan och var allmänt butter och rent ut sagt otrevlig på ett sätt som fick både mig, Wilcan och ytterligare någon till att tända på alla cylindrar.

Jag är inte den som står och tjafsar med de blåvita då jag för det mesta vet min plats men otrevlighetsfaktorn på denna person som jag tycker borde skämmas för att tillhöra det yrke han gör då han inte kan representera sig ens sakligt utan bara dyka upp enkom för att ställa sig och tjafsa?

Ingen fick ju böter? Hade han skött saken helt korrekt så hade jag tagit mina 1500:- i böter och åkt därifrån 1500:- fattigare men vid gott humör då jag är klok nog att fatta att jag får skylla mig själv.
2 personer blev kvarhållna då vi andra begav oss men inte de heller fick böter?
Trots att de inte hade några skyltar överhuvudtaget?
Vad var då hela syftet med att uppehålla hela truppen om han bara skulle vara riktigt otrevlig men ändå inte sköta sitt jobb?

Fråga någon annan som var där, så ger de förmodligen samma förklaring och visst kan jag kräka ur mig saker i vredesmod över hur maktfullkomliga vissa kan vara men jag sitter iaf inte bakom datorn och dömer folk när jag inte vet hur verkligheten tedde sig.

Last edited:
Ne jag ser ingen anledning att tjafsa om detta öht men samtidigt så kan jag ju inte låta bli att tycka att om man inte upplevde vederbörande på plats så anser jag iaf att man inte ska uttala sig utan att jag ska behöva förklara allt i detalj.
Speciellt inte för en person som jag inte känner och ännu mindre har träffat.

+ massa text

Då borde du/ni inte ha skrivit något alls om situationen här, då detta är ett forum & folk med största sannolikhet kommer att kommentera det du/ni skrivit.

Tycker det är löjligt att det blivit en sådan stor grej av det, har vi inte roligare saker att diskutera? Det finns trevliga poliser & det finns poliser med riktigt taskig attityd, så är det överallt. Det är deras jobb att peka & anmärka på saker, deal with it. Sedan kan jag hålla med om att han inte hade behövt ha en taskig attityd från första början, men många många hojåkare före oss har satt sina spår för MC-folket, och det finns nog en hel del snutar där ute som har förutfattade meningar. Se det från den ljusa sidan, ni slapp böter allihop.

Då borde du/ni inte ha skrivit något alls om situationen här, då detta är ett forum & folk med största sannolikhet kommer att kommentera det du/ni skrivit.

Tycker det är löjligt att det blivit en sådan stor grej av det, har vi inte roligare saker att diskutera? Det finns trevliga poliser & det finns poliser med riktigt taskig attityd, så är det överallt. Det är deras jobb att peka & anmärka på saker, deal with it. Sedan kan jag hålla med om att han inte hade behövt ha en taskig attityd från första början, men många många hojåkare före oss har satt sina spår för MC-folket, och det finns nog en hel del snutar där ute som har förutfattade meningar. Se det från den ljusa sidan, ni slapp böter allihop.

BT undrade varför jag kallade grisen för gris? Och precis som snutar har förutfattade meningar så har jag det för snutarna.. Försöker ändå alltid inleda en konversation/möte på ett trevligt sätt. Ibland går det dock inte att hålla frustrationen inne, finns bra anledningar varför man fått dem, 20% av mina möten tycker jag att poliserna varit riktigt trevliga, och då berättat det till dem.. Absolut majoritet utav de andra 80% har de varit ett par riktiga äckel. Vet inte om det beror på vart jag bor, eller om det är mitt namn, osv osv. Något är det i alla fall.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...