Lönt att köpa en triumph?

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Tjena.

Är på väg att byta till mig en Triumph daytona t595. Är det en vettig hoj? Det är en -97a.

Skriv gärna possitivt och negativt om den.

känner ej många som kör triumph, men dom jag känner/vet om har haft diverse problem med sina hojar.

Om jag skulle köpa en billig sporthoj så skulle jag kika på gsx1100r. Mer hoj för pengarna är svårt att hitta. Men det kanske inte är sporthoj du är ute efter. En 11 år gammal Trajja hade jag nog passat mig för.

Om jag skulle köpa en billig sporthoj så skulle jag kika på gsx1100r. Mer hoj för pengarna är svårt att hitta. Men det kanske inte är sporthoj du är ute efter. En 11 år gammal Trajja hade jag nog passat mig för.

Helt klart skulle en sån vara kul att ha på gården men då blir ju försäkringen svin dyr.

kanon hoj hade en 98 skit kul aldrig något strul

Det kanske beror på vad du ska byta bort, men annars skulle jag tänka cbr 900 rr i samma prisklass.
Kanonhoj med kanonkvalitet!
Lycka till i valet.

Om du fastnat för en Trajja köp då en sådan, inte mer problem Daytonorna en vad det är på andra hojar, och det kvittar nog vem du frågar, alla tycker att deras märke/modell är bäst, viktigast är nog att du hittar en hoj med,ok historik och som är väl omhändertagen, den är trots allt 11 år.

Nu har jag inte ägt någon 595a men snyggare hoj är nog svårt att hitta, snackar vi kvalitet så kan jag bara svara för den nya D675 och i jämförelse med andra märken så är dom minst lika bra.

I en engelsk mc tidning så listade dom tre alternativ vid lite äldre beggad 600 och dom listade kawwa,yamma, honda och varnade speciellt för trajjan du är sugen på!

Detta säger enligt mig det mesta då engelsmän är sjukt patriotiska men producerar även världens bästa mc tidningar och dömer dom ut en engelsk hoj är den riktigt dålig!

det verkar vara skiftande kvalité på de engelska motorcyklarna....ska du köpa en som är lite till åren...satsa på en japanare...de har alltid varit pålitliga. titta vad bagarn_73 har skrivit. en vän har en cbr 900-95 som gått 6000mil. inte ett mekaniskt problem, en kanonhoj. Inte för att jag har cbr själv men de är verkligen pålitliga å prisvärda. men har du fastnat för triumph, prova! det visar sig vell snart om det är några problems..Lycka till!

Triumph innan 02 väl är kanon om du vill spendera mer tid i garaget än på vägarna..?

I en engelsk mc tidning så listade dom tre alternativ vid lite äldre beggad 600 och dom listade kawwa,yamma, honda och varnade speciellt för trajjan du är sugen på!

Detta säger enligt mig det mesta då engelsmän är sjukt patriotiska men producerar även världens bästa mc tidningar och dömer dom ut en engelsk hoj är den riktigt dålig!

de e ju inte en 600 de snackas om nu

de e ju inte en 600 de snackas om nu

My bad drog fel slutsats av den fiffiga modellbeteckningen.... :rolleyes:

Kollade i tidningen och det var den tyngre det gällde! Sen är det väl ganska troligt att om 600 från år samma modell var dålig kvalitets mässigt så är det ganska troligt att dom gjorde samma missar på den större från samma period!

Daytona t595 är en jävla härlig hoj, inget snack om den saken. Snyggare hoj får man ju leta efter dessutom. Jag hade en som förstahoj i ett par säsonger, men sålde den när ekonomin inte gick ihop.
Får man en fin sådan till ett bra pris så är mitt råd: köp

My bad drog fel slutsats av den fiffiga modellbeteckningen.... :rolleyes:

Kollade i tidningen och det var den tyngre det gällde! Sen är det väl ganska troligt att om 600 från år samma modell var dålig kvalitets mässigt så är det ganska troligt att dom gjorde samma missar på den större från samma period!

Det finns ingen 600 från samma år. Första traja 600'n kom fyra år senare och är en helt annan konstruktion. Största likheterna mellan TT 600 och T595 är att de båda har två hjul och samma logotyp på tanken.
TT600 hade en massa problem främst med insprutningen men ett lovordat chassi, insprutningen fixades sen när den fick nya kåpor och döptes om till Daytona 600.

T595 Daytonan (och senare 955i) är ett hyffsat säkert köp så länge man är väl medveten om vilka typfel modellen har och vet att dessa är åtgärdade.
De tidigaste modellerna hade lite växellådsproblem etc. http://www.t595.net är en bra resurs.
Sen ska man veta att den i jämförelse med modernare hojar är en relativt tung och seg sak. Sporttouring möjligtvis.

Edit: Sen är frågan lustigt ställd. Är det någonsin lönt att köpa en motorcykel? :D

Last edited:
Du hör, Aryey! Deras 600 var så dålig att de inte ens sålde den..

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage