Lönsamt att vara bilmålvakt

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har sett artiklar om bilmålvakter i bl a sydsvenskan, men även i någon av kvällstidningarna.

Verkar vara en lönsam sysselsättning. Tycker egentligen inte det borde vara så svårt att stoppa genom lagändringar. Borde helt enkelt få lov att beslagta bilarna ifall böterna inte betalas in när man ser en systematik. Det skulle drabba den huvudsakliga brukaren av bilen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5535178.ab

Va, har ingen av SH's moraltanter vaknat än?

Jisses, jo fasen, med en miljon kr i månaden så borde man ju kunna spara undan lite så ens pension hamnar på lugnt mer än dubbla än vad en hederlig laglig arbetare får ihop efter att staten fått sitt....

Ja det borde ju vara enkelt. Det är väl bara utmäta bilarna? Så fort de bötfäller en av dem så är det väl bara bogsera bort den till auktionshuset.

Hur kan det saknas några tillgångar att utmäta när någon "äger" ett par tusen bilar? Varför inte mäta ut bilarna? :va

Även om det säkert är så att bilarna inte finns på den adress där de är registrerade så kan det ju inte vara omöjligt att jaga reda på de. Det måste ju gå att se något mönster på vart de ofta varit felparkerade och så. Då är det bara att börja leta där.

Sedan får Kronofogdemyndigheten hålla en stor bilauktion. :D

Esquire: ja exakt, och troligen behöver myndigheten inte ens leta efter bilarna... dom får ju böter konstant, alltså borde dom ju hittas "hela tiden" :va

Slut vara så avundsjuka, killarna får inget jobb för att de har utländska namn då måste de ju försörja sig på något sätt. Jag tycker vi ska vara stolta över att de då väljer att starta eget och blir så framgångsrika på det de valt o göra!

Esquire: ja exakt, och troligen behöver myndigheten inte ens leta efter bilarna... dom får ju böter konstant, alltså borde dom ju hittas "hela tiden" :va
Man kan lägga ut en "hittelön" på 100kr eller något per bil som ägs av de där männen. Så om en lapplisa ser en av de där bilarna kan de kontakta kronofogden som får komma och mäta ut den, lyckas de får lapplisan en hundring. Med tanke på antalet bilar det rör sig om så finns det ju ett par hundratusen att slåss om. Då fasen skulle de få se på nitiska lapplisor sedan. :D

Hahaha, klockrent! :hihi

Sverige kommer få skåda en immigration av lapplisor som världen aldrig tidigare skådat - inklusive återhämta-sig-tält (a'la vasaloppet med blåbär osv.) :D

Hmmm, det som förvånar mig lite är de som köper en bil och ställer på nån annan helt okänd person. Men det är klart, är det 4000krs bilar allihop så är det ju en ok satsning...

Hmmm, det som förvånar mig lite är de som köper en bil och ställer på nån annan helt okänd person. Men det är klart, är det 4000krs bilar allihop så är det ju en ok satsning...

Det undrade jag också på, är man inte rädd att sätta ägaren till en okänd person? Kan inte had sälja bilen om han vill?

Och som flera säger, om han är ägare till 4000 bilar, utmät dem?
Iofs, så är det ju inte Muhammed som lider, utan svensson som mister sin bil...

Det undrade jag också på, är man inte rädd att sätta ägaren till en okänd person? Kan inte had sälja bilen om han vill?

Och som flera säger, om han är ägare till 4000 bilar, utmät dem?
Iofs, så är det ju inte Muhammed som lider, utan svensson som mister sin bil...

Jag har för mig att de inte får utmäta dem, tror att det har och göra med att det inte är fast egendom eller något liknande. Det är iaf nån lag/paragraf som sätter stop för det. Jag har för mig att de håller på och ser över detta kryphål så att de får mäta ut fordonen i framtiden.

Jag har för mig att de inte får utmäta dem, tror att det har och göra med att det inte är fast egendom eller något liknande. Det är iaf nån lag/paragraf som sätter stop för det. Jag har för mig att de håller på och ser över detta kryphål så att de får mäta ut fordonen i framtiden.

Har absolut inget med det att göra.
Har själv betalningssäkrat en Merca. Problemet är att oftast är det "skitbilar" som inte har något värde i sig.
Och var skall KF göra av alla bilar om man nu mäter ut dem?

Mäta ut lyxbilar är inga problem alls, det skall ju generera något tebax, KF kan ju inte mäta ut bara för sakens kull.

Har absolut inget med det att göra.
Har själv betalningssäkrat en Merca. Problemet är att oftast är det "skitbilar" som inte har något värde i sig.
Och var skall KF göra av alla bilar om man nu mäter ut dem?

Mäta ut lyxbilar är inga problem alls, det skall ju generera något tebax, KF kan ju inte mäta ut bara för sakens kull.

Ifs tycker man ju att KFM ska mäta ut bliarna och om det inte finns något värde i dem så ska de skrotas.

Slut vara så avundsjuka, killarna får inget jobb för att de har utländska namn då måste de ju försörja sig på något sätt. Jag tycker vi ska vara stolta över att de då väljer att starta eget och blir så framgångsrika på det de valt o göra!

helrätt. dessutom är det schysst att det finns ett gäng som helt och hållet kan FIGHT THE POWER på riktigt medan de flesta andra går hem och knyter näven i fickan...

Ifs tycker man ju att KFM ska mäta ut bliarna och om det inte finns något värde i dem så ska de skrotas.

Du läste inte mitt inlägg va?

Var skall KF ställa alla bilar? Hur administrera? Samt KF kan ej mäta ut något som ej har något värde bara för att det skall destrueras.

Var skall KF ställa alla bilar? Hur administrera? Samt KF kan ej mäta ut något som ej har något värde bara för att det skall destrueras.

Man får väl en tusenlapp om man kör en skrotbil till ett smältverk? Det var iofs innan metallpriserna sjönk igen...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman