AluminiumHead skrev:Klar att du inte kan göra så här om du t.ex. är gatsopare. Sedan får ju lönesiffran vara rimlig för ditt yrke och vad du anser att din insats är värd.
Du vet nog inte vilka resurser som en arbetsgivare får lägga ner för att hitta rätt person. Annonser, rekrytering, inskolning innan personen blir produktiv, m.m. Man räknar med cirka 1 miljon för en kvalificerad tjänst.
Tro mig, jag vet. Det var också skrivet lite med glimten i ögat, ledsen om det inte sken igenom. Givetvis är psykologin en viktig bit, inte bara i anställningsintervjuer, likväl är det en (IMHO) dum generalisering, den du gör om vem som öppnar munnen först efter lönekravet är ställt.
Edit: Jag tar mig också friheten att editera mitt inlägg - Du pratar dessutom i ditt svar om något helt annat än det jag replikerat och ifrågasatt med mitt första inlägg i denna tråd. Läs gärna mitt första inlägg och klura ut vad jag ifrågasätter. Vidare antar du väldigt mycket om vad jag vet och inte vet utan att veta (?) något om mig och min person.
Last edited: