Lou siffer
officiellt lammkött
Nej va bara första raden som va menad som svar om min avatar.Nu tror jag du felciterade lite, men same same..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej va bara första raden som va menad som svar om min avatar.Nu tror jag du felciterade lite, men same same..
Hur är det där egentligen?
Jag tycker nog att ca 35 i storstad och 30+ "i landet" är bra. Inte fenomenalt, men bra.
Sen spelar ålder och erfarenhet nog större roll än vad många i tråden vill kännas vid. Att snittlönen för en X är 35´ betyder inte att det är en rimlig ingångslön. För vissa ekonomer är ingångslönen runt 23´, och 10 år senare 40´+.
Men vad är BRA?
Ska man tjäna 50´, 60´ 100´ för att det ska vara "riktigt bra"!?
Men vad är BRA?
Ska man tjäna 50´, 60´ 100´ för att det ska vara "riktigt bra"!?
Man ska väl se lite till prestationen också. För en kommunpolitiker så är ju 30k jävligt bra då de inte annat än fikar men för en betongare/armerare så är det väl mediokert med tanke på det hur mycket de jobbar.
Eller en sjuksköterska till exempel som är väldigt lågavlönad om du frågar mig och sett till det jobb de gör.
Eller om du har egen firma och sliter arslet av dig men ändå inte kan plocka ut mer än 30k, då är det inte bra anser jag.
Om jag hade 30k NETTO varje månad så skulle jag vara mer än nöjd, nu skulle jag vara glad om jag hade 30k brutto![]()
33kkr är naturligtvis en bra lön men jag tycker inte det är nåt att skryta om direkt.
50-60kkr är väldigt bra lön och skulle någon ha nämnt den siffran skulle jag betrakta det som skryt
Och ja en "riktigt bra" lön tycker jag nog är 100kkr. Det är nåt som väldigt få har.
30´ för en grovis (vilken som) skulle jag snarare säga var rejält överbetalt med tanke på att de i praktiken inte har någon kompetens. Enda anledningen till att de inte är ersättningsbara är att ingen annan vill ha jobbet..
30´ för en grovis (vilken som) skulle jag snarare säga var rejält överbetalt med tanke på att de i praktiken inte har någon kompetens. Enda anledningen till att de inte är ersättningsbara är att ingen annan vill ha jobbet..
Sjuksköterskor är lite samma sak. De tjänar även enligt mig sämre än de borde, men de får också en hel del tillägg så faktiskt årslön matchar nog ganska bra den kompetens de faktiskt har.
Att någon gör något viktigt betyder inte att man kan ta betalt för det. sjukt många dricker mjölk, den är inte dyr för det!
Även fackföreningarna är emot lön efter kompetens iallfall är det så inom Lo
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden