Löneförhöjning?

JK79

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Grå faran! F800S
Vad kommer sällskapet här få i löneökning i år?
G.P får 5000 !!!!!!!!!!!!!!
Övriga statsråd har bestämt (åt sig själva) att dom skall få 4000 !!!! :fatta!

Själv får man väl nöja sig med att kanske behålla jobbet . Blir lite smått upprörd att vissa får bestämma helt själva vad dom skall få i löneökning, finns ingen koppling till presterad insats(för då hade de flesta fått kicken !!!!) :arsele

För en duktig politiker som lever som den lär och tar ansvar för sina bveslut och snedsteg så är det för mig inget problem om denne tjänar ordentligt, men som i Sverige där man blir Kamrat på livstid utan krav på prestation eller ansvar, njae.

Jag fick 217:- mer i månan' vid förra mötet för ett tag sedan. :3freak

Håller med

Markus skrev:
2239977 För en duktig politiker som lever som den lär och tar ansvar för sina bveslut och snedsteg så är det för mig inget problem om denne tjänar ordentligt, men som i Sverige där man blir Kamrat på livstid utan krav på prestation eller ansvar, njae.

Håller helt med dig Markus. Men faktum kvarstår att inte mycket blivit rätt på sistone. Missskötande av tjänst, missbruk av taxi, mm, mm. Och ändå så får man en ökning som i mina ökning inte finns någon grund för. Fortfarande hög arbetslöshet, slöseri med skattemedel för trängselskatt etc. :gnissla

JK79 skrev:
2239964 Vad kommer sällskapet här få i löneökning i år?
G.P får 5000 !!!!!!!!!!!!!!
Övriga statsråd har bestämt (åt sig själva) att dom skall få 4000 !!!! :fatta!

Själv får man väl nöja sig med att kanske behålla jobbet . Blir lite smått upprörd att vissa får bestämma helt själva vad dom skall få i löneökning, finns ingen koppling till presterad insats(för då hade de flesta fått kicken !!!!) :arsele

Korruption kallas det för (sånt vi tror bara försiggår i Nigeria och Colombia)...sitter man för länge vid köttgrytorna så är det oundvikligt så att makten/privilegierna korrumperar. Extra bekymmersamt blir det när det handlar om något som en gång var ett "arbetarparti...." :rolleyes:

Ett annat exempel är att utnämningarna av 500 statliga verkschefer kan ske helt utan insyn....de posterna delas fanimej ut som snittar på ett cocktailparty utan att någon behöver redovisa vem som sökt, vilka kvalifikationer man har etc... :va :va

Last edited:
fazerfun skrev:
2240003 Korruption kallas det för (sånt vi tror bara försiggår i Nigeria och Colombia)...

Sverige fick ganska "bra" placering i den europeiska korruptionsligan, typ topp 3 om jag inte missminner mig.

Alltså, vi är ett av de mer korrumperade länderna i Europa.

Löneförhöjning?! Vad är det? Är det något vi slavar har rätt till?

Hur mycket vill du ha, frågade min chef.
Jag talade om vad jag tyckte var rimligt.
Okej, sa han.
Fan, jag skulle tagit i mer, tänkte jag.. :tungan

Efterssom jag har väldens bästa chef bestämmer jag, i stort sett, själv hur mycket lön jag vill ha... Någon höjning har jag inte fått sedan 1996 dock... Snarare sänkningar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg